کمپانی ‫مرسدس‬ که پس از سال‌ها توانست در رقابت‌های ‫فرمول‌یک‬ به عنوان قهرمانی دست پیدا کند، فصل آینده برای حضور داشتن در این مسابقات بیشترین هزینه ‫ثبت‌نام‬ در طول تاریخ این ورزش را پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  مرسدس که سال گذشته تقریباً تمامی رقابت‌ها را در رده اول تمام کرد، برای ثبت‌نام در فصل آینده مبلغ ۵ میلیون ‫دلار‬ را به حساب فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی واریز کرد. 
احتمالاً این تنها نتیجه تلخ برای این تیم آلمانی محسوب می‌شود.
در سال‌های اخیر فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی تغییراتی را در نحوه پرداخت هزینه ثبت‌نام تیم‌ها ایجاد کرد.

 از همین رو، به جای مشخص کردن یک هزینه معین، هر تیم بسته به امتیازی که در طول فصل کسب کرده باید هزینه ثبت‌نام در فصل آینده را پرداخت کند.

سال گذشته کمترین مقدار هزینه ثبت‌نام ۵۰۸ هزار دلار بود. امسال اما این حداقل دریافتی به ۵۱۶ هزار دلار رسیده است. اما علاوه‌بر این سقف، تیم‌ها مُلزم شدند بسته به میزان امتیازی که در طول فصل کسب کردند، هزینه ثبت‌نام فصل جدید را پرداخت کنند.

 تیم‌ها در فصل ۲۰۱۲ در ازای هر امتیازی، می‌بایست ۵۰۸۰ دلار به فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی پرداخت می‌کردند. سال گذشته این رقم (در ازای هر امتیاز) به ۵۱۶۱ دلار رسیده است.

تیم ‫#‏ردبول‬ که سال گذشته موفق شد در رده دوم جدول قهرمانی فصل حضور داشته باشد، برای ثبت‌نام مبلغ ۲.۶ میلیون دلار را به حساب فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی واریز کرد.

 البته نمی‌توان گفت وضعیت مرسدس خراب است. چرا که این تیم با کسب نتایج درخشان و پولی که از اسپانسرهای خود دریافت کرده بود، فصل ۲۰۱۳ را با ۸۷ میلیون دلار سود به پایان رساند. البته ناگفته نماند که این تیم به دلیل کسب مقام قهرمانی در فصل گذشته هم مبلغ ۱۰۲ میلیون دلار را به عنوان ‫پاداش‬ از فدراسیون جهانی دریافت کرده بود.

برای فصل جدید، فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی از تیم‌های مرسدس و ردبول جمعاً مبلغی معادل ۸ میلیون دلار دریافت می‌کند. تیم‌های دیگر هم مبلغی در حدود ۱۶ میلیون دلار را به حساب این فدراسیون واریز می‌کنند.

هزینه ثبت‌نام تیم‌ها برای فصل آینده:
۱- مرسدس -- ۷۰۱ امتیاز -- ۴.۸۵۸.۱۲۲ میلیون دلار
۲- ردبول -- ۴۰۵ امتیاز -- ۲.۶۰۶.۳۳۳ میلیون دلار
۳- ‫ویلیامز‬ -- ۳۲۰ امتیاز -- ۲.۱۶۷.۶۴۸ میلیون دلار
۴- ‫فراری‬ -- ۲۱۶ امتیاز -- ۱.۶۳۰.۹۰۴ میلیون دلار
۵- ‫مک‌لارن‬ -- ۱۸۱ امتیاز -- ۱.۴۵۰.۲۶۹ میلیون دلار
۶- ‫فورس‌ایندیا‬ -- ۱۵۵ امتیاز -- ۱.۳۱۶.۰۸۳ میلیون دلار
۷- ‫توروروسو‬ -- ۳۰ امتیاز -- ۶۷۰.۹۶۵ هزار دلار
۸- ‫لوتوس‬ -- ۱۰ امتیاز -- ۵۶۷.۷۳۸ هزار دلار
۹- ‫سائوبر‬ -- صفر امتیاز -- ۵۱۶.۱۲۸ هزار دلار
برچسب ها: ردبول ، فراری ، گرندپری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار