حجتالاسلام والمسلمین «محمدتقی رهبر» در گفتگو با
خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه
خبرنگاران، با اشاره به ضرورت پالایش محتوای مجرمانه در شبکههای اجتماعی، گفت: شبکههای اجتماعی که به ویژه توسط غرب هدایت و مدیریت میشوند، از
ماهواره گرفته تا سایتها و اینترنت که به طرق مختلف قابل دسترس همگان
هستند، درواقع ایران اسلامی را مورد هدف تهاجم فرهنگی خود قرار داده
است.
وی ادامه داد: این شبکهها با هدف بیدین کردن جوانان،
فروپاشی خانوادهها، عادی کردن گناه و هنجارشکنی در جامعه تشکیل شدهاند
و این مسایل بر هیچ احدی پوشیده نیست، یعنی یک سیل بنیان کن ضد
اخلاق، ایران و ضد ملت است.
عضو کمیسیون قضایی در مجلس هشتم با
اشاره به صحبتهای مقام معظم رهبری در مورد تهاجم فرهنگی، تصریح کرد:
بیگانگان و دشمنان اسلام با به راه اندازی این شبکهها درصدد از بین بردن
ریشههای بنیادین اسلام هستند که سالها پیش رهبر معظم انقلاب آنرا تهاجم
فرهنگی نامیده بود.
حجتالاسلام رهبر با اشاره به برخورد با
اینگونه شبکهها باید مثل برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مشروبات الکلی
باشد، اظهار کرد: اگر کسی در مقابله با این شبکهها بگوید که نباید فیلتر
شود، در واقع ساده اندیشی کرده است، همانگونه که با عوامل به وجود آورنده
اعتیاد و ناهنجاری در جامعه بر خورد میشود، در واقع باید با محتوای مجرمانه
اینگونه شبکهها نیز برخورد قاطع انجام شود.
وی افزود: دولت باید به صورت جدی اینترنت و شبکههای اجتماعی ملی را در کشورمان توسعه دهد تا مردم خودشان از فضای مجازی داخلی استفاده کنند.
این
عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم گفت: باید با عملکرد غربیها در این
شبکهها با قاطعیت برخورد کرد، چرا که کلمه آزادی و انتخاب دیگر در اینجا
مفهوم و معنایی ندارد.
حجتالاسلام رهبر اظهار داشت: در این شرایط فعلی، وزارت ارتباطات و همه
نهادهای فرهنگی باید این خطر تهاجم بیگانه را جدی بگیرند.
وی با
اشاره به وجود شورای عالی فضای مجازی، گفت: کسانی که عضو این شورا هستند
باید چالشهای این شبکهها را بررسی کرده و به کارشناسان مراجعه کنند و برای
سالم سازی این فضا چارهای بیاندیشند.
این عضو کمیسیون قضایی مجلس
هشتم در پایان خاطرنشان کرد: باز بودن فضای فساد فرهنگی کمتر از باز بودن
راه برای تروریستها نیست، بنابراین یک مسئولیت خطیر برای وزارت اطلاعات و
ارتباطات وجود دارد، این که فضای ضد فرهنگی را به هر نحو ممکن
مورد بررسی و پالایش قرار دهند.
انتهای پیام/