کلاس دانش‌افزایی مربیان فوتسال در آمل برگزار شد

گزارش کامل این دوره، از خاطره بازی با فوتسال تا تماشای فوتبال ملی

کلاس دانش‌افزایی مربیان فوتسال توسط هیئت فوتبال استان مازندران و به میزبانی دانشگاه شمال- آمل با تدریس حسین شمس برگزار شد و مدرک حضور در دوره در پایان دوره به مربیان اعطا شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خرنگاران، کلاس یک روزه دانش افزایی مربیان فوتسال با تدریس حسین شمس در دانشگاه آمل برگزار شد. این دوره طبق برنامه از ساعت ۹ روز پنج شنبه ۲۵ دی‌ماه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و به همت کمیته آموزش هییت فوتبال استان مازندران آغاز شد و نزدیک به ۴۰ مربی از استان های مازندران و گیلان در این دوره شرکت نمودند.
 
در ابتدای جلسه دقایقی دکتر امانی- رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شمال به سخنرانی پرداخت و از لزوم ایجاد ارتباط بین دانشگاه و آموزش ورزش پرداخت و تاکید کرد با آموزش صحیح مربیان و ورزش کاران در دانشگاه می توان میانگین آمادگی بدنی ورزشکاران حرفه ای ایران را در سطوح مختلف بین المللی افزایش داد. امانی همچنین از آمادگی دانشگاه شمال برای برگزاری دوره های مختلف اموزشی ورزش خبر داد.
 
وی همچنین برطرف شدن اختلافات و استفاده از تمام ظرفیتهای رشته فوتسال را تنها راه خروج این ورزش از شرایط کنونی و بازگشت به قله آسیا و جهان دانست
 
در ادامه محمود سورتیجی رییس کمیته آموزش هیئت فوتبال استان مازندران و مربی کهنه کار استان مازندران در سطوح پایه و سرهنگ اسحاق عنایتی رییس کمیته فوتسال استان مازندران سخنرانی کرده و از همت هیئت فوتبال استان مازندران برای برگزاری لیگ های مختلف فوتسال در رده های نوجوانان با ۱۲ تیم، جوانان با ۱۴ تیم و بزرگسالان در سه سطح برتر و یک و دو مجموعا با ۴۶ تیم خبر داد
 
علی امینی دبیر کمیته آموزش هیئت فوتبال استان مازندران با خوش آمدگویی به حسین شمس، از روح الله قاسمی سرپرست کلاس دانش افزایی تشکر ویژه کرد و از برگزاری دوره آموزش Level1 و برگزاری دوره اختصاصی بانوان در آینده نزدیک خبر داد.
 
سپس حسین شمس سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران و مدرس فوتسال دقایقی را به صحبت در مورد رشته فوتسال و شرایط کنونی این رشته پرداخت. شمس در بخشی از این صحبتها گفت: رشته فوتسال در سال ۲۰۰۷ طبق آمار رسمی وزارت ورزش ۱۲هزار بازیکن ثبت شده دارد و در آماری غیر رسمی می توان گفت ۳۰ میلیون ایرانی فوتسال بازی می کنند. این رشته آنقدر فراگیر است که خود مجلسی ها در ماه رمضان مسابقات فوتسال برگزار می کنند. اما متاسفانه وزیر ورزش علاقه ای به این رشته ندارد و رشته ۳۰ میلیونی فوتسال با ۴ نفر اداره می شود.
 
در این دوره آموزشی یک روزه حسین شمس مبحث استراتژی در فوتسال را تدریس کرد و با پخش کلیپهایی از جامهای جهانی مختلف، شرایط مختلف بازی را برای مربیان حاضر نشان داد. کلاس دانش افزایی در ساعت ۱۲:۳۰ برای تماشای بازی فوتبال تیم ملی ایران و قطر و استراحت متوقف شد و از ساعت ۱۴ در سالن ورزشی دانشگاه آمل به صورت عملی پیگیری شد که در آن بحث flying player و تاکتیک های ۴-۰ و ضربات اوت و کرنر مختلف برای مربیان آموزش داده شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: شمس ، مربی ، کلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار