مشاور استاندار و سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: تجلیل از زنان تاثیر گذار از اولویت های برنامه های دهه فجر در همدان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،مینو نیکبخت ظهر شنبه در کمیته بانوان ستاد بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه این ستاد به منظور فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت عموم بانوان در برگزاری مراسم پیروزی انقلاب انجام شده است، اظهار داشت: برنامه ها و مراسم پیش رو با هدف تبیین نقش زنان در تداوم انقلاب اسلامی، انعکاس دستاوردهای بانوان پس از پیروزی انقلاب، ترغیب بانون در مشارکت و برنامه ریزی خود جوش، بهره گیری از فعالیت های بانوان و ورود تشکل های غیر دولتی فعال در زمینه امور خانواده و بانوان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ایام سالروز پیروزی انقلاب باید به دنبال اجرای برنامه های مناسب در راستای آشنایی بانوان و دختران با انقلاب و دستاوردهای بانوان در عرصه های مختلف باشیم، عنوان کرد: معرفی و تجلیل از زنان تاثیر گذار در عرصه های مختلف با اولویت تجلیل از زنان ایثارگر انقلاب و دفاع مقدس در نظر است.

مشاور استاندار و سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه فرمانداری ها باید مسئله تجلیل از زنان تاثیر گذار را لحاظ کنند، بیان کرد: باید با درایت از استعداد ها و توانمندی های بانوان هنرمند و دختران جوان منطقه در راستای با نشاط کردن برنامه ها استفاده شود.

نیکبخت یکی از برنامه های شاخص در امور بانوان در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزاری مسابقه خانوادگی بدمینتون عوان کرد و ادامه داد: مسابقه خانوادگی بدمینتون برای نخستین بار برگزار خواهد شد و در این مسابقه پسرها با پدر ها و دختر ها با مادر ها به رقابت خواهند پرداخت.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه منطقه ای دستاوردهای زنان با محوریت صنعت، معدن و تجارت در کرمانشاه خبر داد و افزود: این نمایشگاه از ۱۵ تا ۲۲ بهمن با ارائه توانمندی های زنان و آثار و تولیدات صنایع دستی انجام می شود.

مشاور استاندار و سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید به صورت خودجوش و مردمی باشند و دستگاه هایی مانند بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر، تبلیغات اسلامی و غیره در محله ها جشن داشته باشند، ابراز داشت: دستگاه ها باید در هرچه بهتر و با شکوه تر برگزار شدن برنامه ها تاکید داشته باشند.

مینو نیکبخت با بیان اینکه در محلات اگر بانوان بر برگزاری جشن ها تاکید کنند برنامه ها از حالت دولتی بودن خارج می شود، عنوان کرد: امور بانوان فرمانداری ها و دستگاه ها تا ۳۰ دی ماه برنامه های ایام پیروزی انقلاب را ارسال کنند.

وی با بیان اینکه امور بانوان فرمانداری ها نیز برنامه های سال آینده خود را تا ۳۰ بهمن ماه به استانداری ارسال کنند، ابراز داشت: برنامه ها باید ارسال شود تا برای سال آینده به شورای برنامه ریزی برده و مصوبه گرفته شود.

مشاور استاندار و سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه در تهران شهرداری برای توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست اقدامات خوب و حساب شده ای انجام داده است، اذعان داشت: در تهران ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار و بد سرپرست ساماندهی شده اند.

نیکبخت با بیان اینکه شهرداری با همکاری شورای شهر و با استفاده از امکانات می تواند همانند تهران چنین طرحی را اجرا کند، اظهار داشت: همچنین می توان از ظرفیت دستگاه ها برای ساماندهی زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در بحث زنان بدسرپرست مشکلات زیادی وجود دارد، ادامه داد: به دنبال استفاده بهینه از ظرفیت دستگاه ها هستیم و نمایندگان دستگاه های حمایتی باید روی چنین طرحی کار کنند تا بتوان اقدامات خوبی انجام داد.

/ انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.