در طول 1 سال گذشته برخی از خدمات پایه‌ای رشته دندانپزشکی تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفت هرچند فراگیری آن کافی نیست.

علیرضا‌‌ زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: کنترل عفونت‌های دندانپزشکی از جهات مختلفی حائز اهمیت است و باید این اطمینان در بین مردم به وجود بیاید که خدمات دندانپزشکی ایمن تلقی گردد.

وی افزود: این باور که مردم با مراجعه به مطب‌های دندانپزشکی به بیماری‌های عفونی مبتلا می‌شوند، باید کنار گذشته شود و کنترل این بیماری‌ها برای دندانپزشک، همکار وی و بیمار حائز اهمیت است.

زالی، با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در زمینه نظارت بر مطب‌های دندانپزشکی عنوان کرد: اکنون در وزارت بهداشت آیین‌نامه‌های نظارتی برای کاهش عفونت‌های دندانپزشکی وجود دارد این آیین‌نامه‌ها در سطح معاونین دانشگاهها تعریف شده است و اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: سالهای متمادی بیمه‌ای برای خدمات دندانپزشکی وجود نداشته است در طول 1 سال گذشته برخی از خدمات پایه‌ای این رشته تحت پوشش بیمه قرار گرفت، هرچند فراگیری آن کافی نیست و هزینه آن به طور نسبی برای فرد‌ گران تمام می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: بیمه دندانپزشکی نسبت به گذشته خدمات بیشتری را در بر‌می‌گیرد و بسیاری از خدمات نوین دندانپزشکی قابلیت پوشش بیمه‌ای را دارد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار