رئیس سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه نباید یک شبه انتظار نتیجه از برنامه های کاهش آلایندگی داشت، گفت: بعد از 8 سال خودروسازان توانستند استانداردهای یورو4 را بپذیرند.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست صبح امروز (یکشنبه) در همایش روز هوای پاک که در پارک پردیسان تهران برگزار شد با اشاره به عملکرد سازمان محیط زیست در خصوص اجرای مصوبه‌ اردیبهشت 93 دولت یازدهم برای کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: بهبود کیفیت هوای شهرها و کلان‌شهرها بسیار مهم است و خوشبختانه ما امروز نتایج قابل اصلاحی را در بهبود هوای کشورمان مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: برای کاهش آلودگی هوا برنامه‌های بسیاری به صورت راهبردی منسجم، بلند مرتبه و همچنین چند مجموعه ای انجام شده است که با هماهنگی و همکاری دستگاه های اجرایی می‌توانیم گام موثری برای رسیدن به نتایج مطلوب برداریم اما هیچگاه نباید به دنبال رسیدن به نتایج آنی باشیم.

رئیس سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه مهمترین پیشبرد اهداف در کاهش آلودگی هوا مدیریت راهبردی برنامه است افزود: در کلان‌شهرها و شهرها توانستیم با برنامه پیش بینی شده برای کاهش آلودگی هوا نقش موثری را ایفا کنیم و همچنین کارگروه های فعال و منسجم هم اکنون در این شهرها در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی با دستگاه های اجرایی کار پیچیده‌ای است گفت: خوشبختانه شورای شهر  و شهرداری‌ها به طور کامل نقش کلیدی خود را ایفا کرده‌اند و من در این مراسم از شهردار تهران به خاطر تلاشهای خود تشکر می‌کنم.

ابتکار با تاکید بر اینکه ما نباید بدون همکاری و همیاری انتظار نتایج مثبتی را داشته باشیم ادامه داد: یکی از مهمترین نقشهای کلیدی در اطلاع رسانی همکاری دقیق رسانه بوده است که توانسته به ما کمک بسیاری کند.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه اقدامات موثری در خصوص مشکل آلودگی هوا توسط وزارت نفت صورت گرفته تصریح کرد: امروز توانستیم که یورو 4 را در کلان شهرهای بزرگ  و کاهش میزان گوگردها در گازوئیل را مشاهده کنیم. که هم اکنون در دستگاه های سنجش آلودگی قابل اندازه‌گیری هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه وزارت نیرو در ارتقاء و کیفیت بهبود سوخت نقش موثری را ایفا کرده است گفت: همچنین وزارت صنعت و معدن و تجارت بعد از 8 سال توانست خودروسازان را ملزم به پذیرفتن استانداردهای یورو 4 کند که این امر از مهر ماه بدون هیچگونه مماشاتی تایید شده است.


*اجازه پلاک گزاری برای خودروهای جدید را نمی‌دهیم

ابتکار در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه اجازه پلاک گزاری برای خودروهای جدید داده نمی‌‌شود یادآور شد: خوشبختانه امسال رشد خوبی در خارج شدن خودروهای فرسوده داشته‌ایم و در تلاش هستیم تا با همکاری وزارت کشور در توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا نقشهای کلیدی و به سمت جلو حرکت مثبتی داشته باشیم.

رئیس سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه این سازمان به طور جدی به بخشهای فعالیت های مردمی ورود پیدا کرده است گفت: بازرسی‌های شبانه آغاز شده و تا به صورت برخط، گزارش های خروجی این فعالیت‌های معدنی را به سازمان محیط زیست  ارائه دهند و در این خصوص هم هیچ مماشاتی نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های غیر قابل انکار در بحث آلودگی هوا گرد و خاک است ادامه داد: برنامه‌های ملی برای مقابله با گرد و غبار با سازمان جنگلها و مراتع کشور تنظیم شده تا بتوانیم در این خصوص تصمیم‌های تاثیرگذرای بگیریم.

ابتکار با اشاره به اینکه کلید همه موفقیت‌ها مشارکت و همکاری مردم است تصریح کرد: باید به سمت حمل و نقل عمومی و فناوری‌های نو حرکت کنیم و همچنین تقاضاهای سفر را کاهش دهیم، ترافیک را کم کنیم .

رئیس سازمان محیط زیست در پایان با تاکید بر اینکه تلاشهای راهور بزرگ می‌تواند تضمین کننده کاهش آلودگی هوا باشد افزود: امید است کیفیت هوا ارتقا پیدا کند و شاهد روزی باشیم که هوای کشورمان سالم و پاک باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو ، ابتکار ، استاندراد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار