پس از اعتراضات صورت گرفته در کشورهای دیگر علیه مجله فرانسوی "شارلی ابدو"، اولاند مدعی شد که افرادی که خارج از فرانسه هستند رابطه فرانسه با آزادی بیان را درک نمی کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از اعتراضات مردم کشورهای مختلف جهان علیه انتشار کاریکاتور اهانت آمیز به پیامبر اسلام، "فرانسوا اولاند"، رئیس جمهوری فرانسه روز گذشته در سخنانی مدعی شد که راهپیمایانی که در کشورهای دیگر با برگزاری تظاهرات به تصویر روزنامه شارلی ابدو اعتراض می‌کنند، رابطه فرانسه با آزادی بیان را درک نمی‌کنند.

اولاند که یک روز پس از درگیری های خشونت بار در کشورهای اسلامی در اعتراض به انتشار تصویر توهین‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) که در برخی از آنها عده ای نیز کشته شدند، سخن می‌گفت مدعی شد که معترضان در کشورهای دیگر درکی از رابطه فرانسه با آزادی بیان ندارند.

اولاند در خلال دیدار خود از شهر "تول" در جنوب فرانسه گفت: ما از این کشورها در جنگ با تروریسم حمایت کردیم؛ می خواهم همچنان از همبستگی خود با آنها سخن بگویم؛ اما در همین زمان باید گفت که فرانسه نیز اصول خود و ارزشهای خود را خصوصا در رابطه با آزادی بیان دارد.

اولاند گفت: تنش هایی در خارج وجود دارد، بطوریکه مردم رابطه ما با آزادی بیان را نمی‌فهمند؛ ما شاهد اعتراضاتی بودیم و من دوست دارم که بگویم که همه عقاید در فرانسه از احترام برخوردارند.

گفتنی است، توزیع کنندگان مجله شارلی ابدو گفته اند که توانسته اند 7میلیون نسخه از این مجله را در قیاس با تعداد عادی آن که از 60 هزار نسخه فراتر نمی‌رفت بفروشند.

همچنین شایان ذکر است که انتشار تصاویر پیامبر گرامی اسلام در صفحه اول این مجله، سبب خشم بسیاری از مسلمانان شد و روز جمعه تظاهرات در برخی کشورهای اسلامی مانند الجزائر و نیجریه و پاکستان به خشونت کشیده شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار