سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: بحث دسترسی امور مالیاتی به حساب بانکی افراد مطرح شده و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها می‌تواند از این اطلاعات برای شناسایی دهک‌های بالای درآمدی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 94 در نشست خبری امروز – یکشنبه 28 دی ماه به تشریح آخرین تصمیمات کمیسیون متبوعش پرداخت.  
 
وی افزود: علی‌رغم تعطیلی مجلس، اعضای کمیسیون تلفیق به منظور حضور در این کمیسیون به حوزه‌های انتخاباتی خود نرفتند تا لایحه بودجه 94 را بررسی کنند.
 
نماینده مردم تویسرکان، با اشاره به آخرین تصمیمات کمیسیون تلفیق که در حوزه ارز و نفت بود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 65 هزار میلیارد تومان از درآمدهای صادرات نفت حاصل شود.
 
وی اظهار داشت: در لایحه بودجه 94 درآمدهای صادرات نفت، 70 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
 
مفتح ادامه داد: این موضوع خیلی دور از واقعیت نخواهد بود به شرطی که قیمت ارز نوسانات نداشته باشد و ما روی 70 هزار میلیارد تومان برنامه خاصی نداریم.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق در مورد درآمدهای گمرکی نیز گفت:‌ سال 93 صددرصد درآمد پیش‌بینی شده گمرکی وصول خواهد شد که رقم آن 11 هزار میلیارد تومان است.
 
وی افزود: برای سال 94 میزان درآمد گمرکی 13 هزار و 500 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که رشد 25 درصدی دارد.
 

مفتح در مورد معافیت و تخفیف گمرکی نیز گفت: در سال 93، 500 میلیارد تومان معافیت و تخفیف گمرکی در نظر گرفته شده بود.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق در مورد درآمدهای مالیاتی تصریح کرد: درسال 93 درآمدهای مالیاتی 70 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که تا 9 ماهه امسال 68 درصد آن محقق شده است.
 
وی افزود:‌ پیش‌بینی سازمان امور مالیاتی این است تمام درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده محقق خواهد شد، چرا که شیب دریافت مالیات در 4 ماهه پایانی سال نسبت به 8 ماه اولیه سال بیشتر است.
 
نماینده مردم تویسرکان تصریح کرد: درآمد مالیاتی برای سال 94، 86 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
 
مفتح در مورد معافیت مالیاتی نیز گفت: براساس گزارش سازمان امور مالیاتی کشور 40 درصد اقتصاد مالیات می‌دهد و 60 درصد اقتصاد کشور مالیات نمی‌دهند.
 
وی اظهار داشت: از 60 درصدی که مالیات نمی‌دهند 40 درصد معافیت مالیاتی دارند و 20 درصد فرار مالیاتی دارند.
 
نماینده تویسرکان تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی دولت باید برای بخش 40 درصدی که معافیت مالیاتی دارند، چاره‌ای بیندیشد و سازمان مالیاتی باید جلوی فرار مالیاتی را بگیرد.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار داشت: باشگاه‌های ورزشی و بازیکنان مجموعاً 120 میلیارد تومان بدهکاری مالیاتی دارند.
 
مفتح در ادامه این نشست به موضوعی اشاره کرد که موافقان و مخالفان جدی دارد و بعضاً دولت از آن به عنوان "سرک کشیدن به حساب مردم" یاد می‌کند.
 
وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی معتقد است که برای جلوگیری از فرار مالیاتی باید ابزاری تحت عنوان دسترسی به حساب بانکی افراد داشته باشد.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار داشت: این موضوع قانون نیست و صرفاً بحث آن مطرح شده است.
 
وی گفت‌: واژه سرک کشیدن به حساب مردم مناسب نیست و اگر بخواهیم از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم باید ابزار دسترسی به حساب افراد موجود باشد.
 
مفتح تصریح کرد: در بحث افزایش درآمد مالیاتی افزایش نرخ مالیات مطرح نیست بلکه افزایش پایه‌های مالیاتی مطرح است.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر این که آیا دولت می‌تواند از اطلاعات سازمان امور مالیاتی برای شناسایی دهک‌های بالای درآمدی استفاده کند، گفت: بله، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها می‌تواند از اطلاعات سازمان امور مالیاتی استفاده کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار