پرویز پرستویی گفت: هیچوقت به سیمرغ فکر نمی‌کنم و به اینکه فیلم چقدر تاثیر خوبی روی مخاطب می‌گذارد، برای من اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ نشست فیلم سینمایی «بوفالو» در برنامه «یک فیلم یک سلام» عصر دیروز با حضور کاوه سجادی حسینی کارگردان، همایون اسعدیان تهیه کننده و پرویز پرستویی بازیگر در پردیس ملت برگزار شد.

کاوه سجادی‌حسینی، کارگردان فیلم «بوفالو» در خصوص ایده اولیه فیلم گفت: ایده فیلم از سال 1389 از یک خانه سوخته به وجود آمد و آرام آرام فیلم و شخصیت‌ها در ذهنم شکل گرفت و شروع به نوشتن فیلمنامه کردیم و یکسال نگارش فیلمنامه طول کشید و فیلم ساخته شد.
 
وی ادامه داد: فیلم «بوفالو» در بندر انزلی (گیلان) کلید خورد و انتخاب خانم گلستانی و هومن سیدی به خاطر همکاری و آشنایی از قبل بود.
 
سجادی حسینی بیان کرد: فیلمنامه بر اساس خانم سهیلا گلستانی نوشته شده و چون با خصایص و اخلاقیات وی آشنا بودم، اصرار بر این داشتم که سهیلا گلستانی این نقش را بازی کند.
 
این کارگردان افزود: هر 4 بازیگر اصلی فیلم شانس زیادی برای بردن سیمرغ دارند و امیدوارم به این مهم دست پیدا کنند.
 
کاوه سجادی برای ترغیب مخاطبان برای دیدن فیلم «بوفالو» گفت: مخاطبان با یک فیلم غیر کلیشه‌ای مواجه می‌شوند و تجربه‌ای که در روایت فیلمنامه به وجود آمده، کمتر در سینمای ایران از لحاظ فرم روایتی اتفاق افتاده است و از سینمای قصه گو وارد سینمای ضد روایت می‌شویم.
 
وی ادامه داد: فیلم «بوفالو» بازیگوشی دارد که برای خودم هم جذاب است و فیلمی است که فضا محور است و معماری‌هایی که در آن بکار رفته، کمتر در سینما استفاده می‌شود.
 
حسینی افزود: در فیلم «بوفالو»، اشیاء حتی مرداب هم دارای شخصیت است که روند قصه را عوض می‌کند و سعی بر این شد که فیلمی بسازیم که همهآن را  به خوبی ببینند و از آن یاد کنند.
 
در ادامه همایون اسعدیان تهیه کننده فیلم «بوفالو» گفت: فیلمنامه توسط کاوه سجادی حسینی و پرویز پرستویی به من داده شد و بعد از خواندن به تفاهم رسیدیم.
 
وی در خصوص همکاری با سجادی حسینی ادامه داد: احساس می‌کنم نسل جدیدی که فیلم می‌سازند یک سر و گردن از نسل ما بالاتر هستند و هم نگاه پخته‌تر و هم درک عمیق‌تر دارند.
 
اسعدیان بیان کرد: وقتی پرویز پرستویی فکر کرده که «بوفالو» فیلم خوبی است پس این فیلم قابل دیدن و تامل زیاد است و امیدوارم مخاطبان از دیدن آن پشیمان نشوند.
 
این تهیه کننده افزود: «بوفالو» را فیلم کاوه سجادی حسینی می‌دانم و من فقط شرایط آسانتری را برای او فراهم کردم و از ویژگی‌های این فیلم آن است که در شرایطی که فیلم‌های آپارتمانی داریم، «بوفالو» فضای بیرونی دارد و از فضای بسته بیرون آمده و افق دید خوبی را به تصویر می‌کشد.
 
وی در ادامه بیان کرد: وقتی که همه فیلم‌ها را ندیدم به خودم حق نمی‌دهم که جایگاه فیلم‌م را مشخص کرده و در مورد آن پیش بینی کنم.
 
در ادامه پرویز پرستویی اظهار داشت: از زحمات دوستانی که شکل جدیدی برای تبلیغ فیلم‌ها گذاشته‌اند تشکر می‌کنم و این کار  فکر خوب و مقدمه‌ای برای معرفی فیلم‌ها دارد.
 
وی ادامه داد: بعد از خواندن فیلمنامه با قصه‌ای روبرو شدم که خاص و دوست داشتنی بود و بعد با گروهی حرفه‌ای فیلم ساخته شد و امیدوارم به خوبی دیده شود.
 
پرستویی در جواب اینکه آیا در «بوفالو» نقش متفاوتی نسبت به بقیه نقش‌هایش داشته، گفت: تعریف من از بازیگری جاده بی انتهایی است که به ته آن نرسیدم و هنوز تشنه تجربه کردن هستم و نقش من در این فیلم برعکس ایده افرادی که برچسب فیلم‌های دفاع مقدسی به من زده‌اند، متفاوت است و فضای جدیدی را تجربه کردم.
 
پرستویی اظهار داشت: هیچوقت به سیمرغ فکر نمی‌کنم و به اینکه فیلم چقدر تاثیر خوبی روی مخاطب می‌گذارد، برای من اهمیت بیشتری دارد.
 
پرستویی ادامه داد: موجی که امسال در فضایی جشنواره ایجاد شده، پر محتوا و رو به پیشرفت است و مخاطبان با فیلم‌های خوبی روبرو هستند.
 
شعار فیلم توسط کاوه سجادی حسینی این گونه بیان شد که "همه چیز پایان یافته است و در این پایان سرگشتگی مزه مرداب می‌دهد" و در پایان پوستری که توسط آرش صادقی لواسانی طراحی شده بود، توسط پرویز پرستویی رونمایی شد.
 

انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.