یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که نفت 40 دلاری در بودجه سال 94 به واقعیت‌های موجود نزدیک تر است.

ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان با اشاره به دو دیدگاه مجلس درباره مباحث مربوط به قیمت نفت به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: دیدگاه اول به حذف درآمدهای نفتی در بودجه سال 94 اشاره دارد که این دیدگاه می‌تواند مخاطراتی را متوجه بودجه سال آتی کند. 

وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان در طرح این موضوع به عواقب آن توجه نداشتند، افزود: بی‌شک اشکالاتی به این موضوع معطوف است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. 

نکو متذکر شد: مطرح کنندگان مبحث حذف درآمدهای نفتی از بودجه، منابع جایگزین را حذف یارانه برخی دهک‌ها در بودجه سال 94 مشخص کرده‌اند که بدون شک حذف این دهک‌ها از دریافت یارانه موضوعی است که در یک نگاه کلی معطوف به اختیارات دولت می‌باشد نه نمایندگان .
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: حذف درآمدهای نفتی از بودجه موضوعی است که می‌تواند در مسئله هزینه کرد اکتشافات نفتی تأثیرگذار باشد چرا که منابع اکتشافات و حقوق کارکنان باید از محلی تأمین شود . 

نکو با بیان اینکه نمایندگان پیگیر موضوع حذف درآْمدهای نفتی در بودجه در سایر موارد به موضوع کاهش هزینه‌های جاری دولت اشاره داشتند، تأکید کرد: تا به حال هزینه‌های جاری دولت در بودجه به شدت کاهش داشته که اگر بخواهیم این روند کاهشی را در سایر قسمت‌ها هم تکرار کنیم دولت با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.  
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دیدگاه دوم  برخی نمایندگان درباره مباحث مربوط به نفت و قیمت آن بیان داشت:برخی از جمله بنده معتقدیم که باید نرخ قیمت فروش نفت در بودجه سال 94 از 72 دلار به 40 دلار تغییر پیدا کند چرا که خوشبختانه وزیر اقتصاد هم در این رابطه از سناریوهای مختلف قیمت نفت از 40 تا 70 دلار خبرداده است.  
 
نکو در ادامه تأکید کرد: معتقدم تغییر قیمت نرخ فروش نفت از 72 دلار به 40 دلار در بودجه سال 94 بی‌شک براساس واقعیت‌های موجود مدنظر می‌باشد. 

وی ادامه داد: در این راستا دولت درخواست تجدید نظر قیمت نرخ فروش نفت در بودجه سال 94 را داشته که باید تمام جوانب در این موضوع مدنظر قرار گیرد.  
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با اشاره به اجماع یا عدم اجماع نمایندگان برای رساندن قیمت فروش نفت در بودجه سال 94 به رقم 40 دلار گفت: اگر پیشنهاد رقم 40 دلار برای فروش نفت در بودجه مورد موافقت نمایندگان قرار نگیرد باید به این موضوع شک کرد چرا که ما نباید با درنظر گرفتن واقعیات موجود درباره بودجه سال 94 تصمیم‌گیری کنیم. 

انتهای پیام/
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار