محبوبه غیور رکوردار دوی 10000 متر کشورمان در حالی برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می شود که کسب مدال را در کنار ارتقا اخلاقیات ورزشکاران افتخار آفرین می داند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ؛ محبوبه غیور ، عضو تیم ملی دوومیدانی کشورمان و رکوردار دوی 10000 متر با اعلام این مطلب گفت : امسال پس از  مدت ها ، اردوی متمرکز برای بانوان دوومیدانی کار برگزار شد که از لحاظ فنی و تکنیکی بسیار مفید بود  و ما در این اردوی یک هفته ای تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم .

وی ادامه داد : اگرچه این اردو ها با هدف اصلی آمادگی جسمانی و تکنیک ی ملی پوشان برگزار می شود و جای تقدیر دارد  ولی نباید فراموش  کنیم که یک ورزشکار برای رسیدن به جایگاهی که از آن انتظار می رود  به مکمل های دیگری چون مسایل روان شناسی ، تغذیه اصولی و پزشکی احتیاج دارد  ، و این موارد  بایستی در کنار اردوهایی که با تمامی مشکلات مالی توسط فدراسیون برگزار می شود دیده و به آن توجه شود .

غیور افزود : نوجوانانی که در کنار بزرگسالان در اردو ها تمرین می کنند از لحاظ روانی بسیار آسیب پذیرند و نیازمند متخصصانی هستند   که با آموزش های لازم  این نوجوانان را که قهرمانان این کشور و آینده سازان آن خواهند بود از لحاظ روانی و اخلاقی پرورش دهند که متاسفانه تا کنون برای این مهم اقدامی صورت نگرفته است .

عضو تیم ملی دوومیدانی کشورمان همچنین استفاده از رژیم غذایی مناسب برای هر تیپ از ورزشکاران اعمم از استقامتی ، سرعتی و.. را متفاوت دانست و گفت : برای اینکه ما به بهترین نتیجه برسیم مسیر را بایستی به درستی طی کنیم  که تغذیه و توجه به آن  در اردوها  و بررسی نتایج آن بر روی عملکرد ملی پوشان یکی از عوامل مهم دیگری است که به آن کم توجهی شده است .

محبوبه غیور در پاسخ به برنامه اش برای حضور در مسابقات بین المللی دهه فجر گفت : با توجه با اینکه این مسابقات در رشته های 10000  متر و 5000 متر که تخصص های اصلی من می باشند برگزار نمی شود ، بنابراین  با نظر مربی در این رقابت ها شرکت نمی کنم و برنامه های تمرینی را بر ای حضور موفق تر در  مسابقات قهرمانی آسای که خرداد ماه در چین برگزار می شود قرار می دهم .
انتهای پیام/
برچسب ها: دومیدانی ، ایران ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار