فرماندار همدان از افتتاح 137 پروژه و 9 پروژه کلنگ زنی در دهه فجر در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، فرماندار همدان با منحصر به فرد خواندن انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بر گرفته از تعلیمات الهی و اسلامی بوده و مردم برخلاف سایر انقلاب‎ها به خاطر مسائل مادی دست به تغییر نزدند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ع) آغاز و مجاهدت و ایثار روحانیون به پیروزی رسید، افزود: نقش حضرت امام(ره) و روحانیون فرا تر از سایر اقشار در انقلاب بود و مردم به دلیل اعتقاد به روحانیت صحنه‌های شکوهمندی را خلق کردند.

علی تعالی ، تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی افراد بسیاری توسط رژیم طاغوت شکنجه و یا به شهادت رسیدند و بدترین رفتارها را مشاهده کردند.

وی با تأکید بر اینکه توطئه‌ها پس از پیروزی انقلاب برای نابودی آن ادامه داشت، ادامه داد: پس از انقلاب گروهک‌های تروریستی و دشمنان با حمله نظامی به کشور خواهان نابودی انقلاب بودند که به لطف خدا موفق نشدند.

تعالی با اشاره به اینکه در وصیت‌نامه شهدا حرفی از مسائل مادی زده نشده است تصریح کرد: در مراسم جشن انقلاب باید از جوانان دعوت کنیم و مسائل و موارد مختلف را برای آنان تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه آنچه به دست نسل امروز رسیده ثمره خون شهداست، ادامه داد: این انقلاب با تمام مشکلات با رهبری امام راحل از همه گردنه‌های خطیر عبور کرده و امروز نیز تدابیر مقام معظم رهبری باعث عبور سلامت آن از توطئه‌‎ها شده است.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه حضرت امام(ره) همواره بر وحدت تأکید داشتند، گفت: امروز دولت نیز با تمام وجود بر وحدت تأکید دارد چرا که برای حل مشکلات امروز به این عنصر بیش از هر موردی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی دولت با تدبیر و حفظ انضباط مالی به دشمن اجازه وارد کردن ضربه به کشور را نداده، اظهار کرد: با کاهش قیمت نفت، دولت با تدبیر جامعه را پیش می‌برد و اتفاقات بزرگی چون طرح تحول سلامت را اجرا می‌کند.

تعالی با اشاره به اینکه وقایع پیش رو باید به درستی تحلیل شود، افزود: در این شرایط وفاق و وحدت مسئولان، کشور را پیش می‌برد.

وی تأکید کرد: با همکاری و همیاری همه، زیر نظر رهبری و در بعد داخلی و خارجی کشور را به عمران و آبادانی برسانیم.

فرماندار همدان تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید برنامه‌ها را به خوبی اجرا کرده و جوانان را جذب کنند.

وی با تأکید بر اینکه 146 پروژه برای افتتاح و کلنگ‌زنی در دهه فجر آماده شده است، ادامه داد: از این تعداد 137 پروژه با مبلغ 167 میلیارد تومان افتتاح و 9 پروژه به ارزش 27 میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد که در مجموع 170 میلیارد تومان خواهد بود.

تعالی 28 پروژه برق‌رسانی، 40 پروژه تعاونی مسکن با 2 هزار و 45 واحد، هشت پروژه راه و شهرسازی، روکش آسفالت، 9 پروژه کشاورزی شامل سه واحد گلخانه و چهار واحد مرغداری و 6 پروژه نوسازی مدارس در استانداردسازی سیستم گرمایشی را از جمله طرح‌های قابل افتتاح دهه فجر خواند.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر اجرای بیش از 800 عنوان برنامه فرهنگی ـ ورزشی در شهرستان همدان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: اداره ارشاد اسلامی کنسرت‌های مختلفی در نظر دارد که به دنبال ایجاد نشاط در جامعه با در نظر گرفتن ضوابط است.

فرماندار همدان با بیان اینکه همگان به خوبی از حساسیت شهر همدان و مردم متدین و مراجع مطلع هستند، گفت: نباید رسیدن به یک هدف را فدای چیز دیگری کرد و به همین دلیل مسئولان موارد را در نظر خواهند گرفت.

وی با تأکید بر اینکه اجرای 150 عنوان برنامه در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج را خواهیم داشت، اظهار کرد: مراسم ویژه 12 بهمن ماه نیز در حوزه علمیه همدان برگزار خواهد شد.

تعالی با اشاره به اینکه باید دستاوردهای نظام و دولت را در یک قالب ببینیم و به آن‌ها اشاره کنیم، افزود: 10 شب در محضر آیت‌الله محمدی برنامه‌ای ویژه برگزار و از سخنرانان ملی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ض
برچسب ها: همدان ، دهه ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.