عضو هیئت‌علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) گفت: فراخوان سفرای کشورهای اروپایی توسط دولت امری ضروری است و دولتمردان ماباید این هشدار را به آن‌ها بدهند که اگر قرار است این رویه ادامه پیدا کند، ایران اسلامی به گونه‌ای دیگر با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

"حجت الاسلام و المسلمین مهدی امیدی "در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اسلام‌گرایی در غرب رو به پیشرفت است و همین امر غرب را بر آن می‌دارد که با حرکت‌های تروریستی اقدامات ضد اسلامی انجام دهد، اظهارداشت: دین مبین اسلام در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و در مناطق مختلف اروپا نشر پیدا کرده است و این به آن دلیل است که جامعه غربی با بحران‌های عظیم سیاسی، اجتماعی و اخلاقی مواجه‌ است. طبیعتاٌ  راهی برای برون‌رفت از این مبادی مورد نیاز است.
 
عضو هیئت‌ علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) ادامه داد: اسلام از جامعیت ویژه‌ای برخودار است و همین ویژگی سبب تمایل مردم جهان به دین مبین اسلام گشته است.
 
وی با بیان اینکه غرب و اروپا استقبال به اسلام را تهدیدی برای خود تلقی می‌کنند، گفت: همین روند سیاستمداران غربی را بر آن می‌دارد پروژه‌های تروریستی را علیه جهان اسلام طراحی و پیگیری کنند.
 
مسئول پژوهشکده انقلاب‌اسلامی دلیل بعدی مقابله با اسلام را فشار دولت‌های اروپایی عنوان کرد و گفت:  این دولت‌ها تحت فشار رژیم صهیونیستی هستند و این رژیم سعی دارد با ایجاد این تفکر که کشورهای اروپایی به سبب وجود مسلمانان مکان‌های ناامنی هستند موجبات کوچ مردم از اروپا به شهرک‌های صهیونیستی را فراهم آوردند و یک نوع مهاجرت معکوس را دامن بزنند.
 
وی نکته پایانی برای تقابل با اسلام در جهان بین‌الملل را این طور بیان کرد: کشورهای اروپایی مسلمانانی که به این کشورها کوچ کردند را به بهانه انگ تروریست بودن به کشورهای خود بازمی‌گردانند اما بسیاری از ساکنین اروپا شاهد هستند که مسلمانان در همسایگی آنان زندگی می‌کنند و پایبند به اخلاقیات حسنه‌ای هستند و شاهد این مدعا اقدام اخیر مسیحیان در دفاع از مسلمانان در اروپا و برضد اسلام هراسی است.
 
عضو هیئت‌علمی موسسه آموزشی وپژوهشی امام‌خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: انتظار ما از دولتمردان آن است که در این موضع  قاطع‌تر وارد شوند مخصوصاً در مسئله‌ای که پای هویت دینی ما در میان است لذا فراخوان سفرای کشورهای اروپایی توسط دولت امری ضروری است و دولتمردان ماباید این هشدار را به آن‌ها بدهند که اگر قرار است این رویه ادامه پیدا کند، ایران اسلامی به گونه‌ای دیگر با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: توهین ، پیغمبر ، اسلام ، هراسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار