رژیم اشغالگر قدس در جنگ 51 روزه شکست خورد و با توجه به انتخابات پیش رو و نامحبوب بودن حزب لیکود، نتانیاهو سعی دارد از این طریق برگ برنده‌ای را به دست بیاورد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (UNDOF) بر اساس قطعنامه 350  شورای امنیت سازمان ملل مورخ 31 مه 1974 تأسیس شد و این نهاد بین‌المللی به منظور نگهداری از آتش‎بس بین رژیم صهیونیستی و سوریه در بلندی‎های جولان ایجاد شده است.



همچنین "فرحان حق" سخنگوی سازمان ملل با اشاره به حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه کوهستانی جولان در سوریه اعلام کرد که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جولان که از سال ۱۹۷۴ بر توافق آتش بس میان اسرائیل و سوریه نظارت می کنند، پهپادهای اسرائیلی را روز یکشنبه بر فراز جولان رصد کردند.

وی تاکید کرد که حمله این جنگنده های رژیم صهیونیستی بمثابه نقض توافقنامه ۱۹۷۴ درخصوص آتش بس میان رژیم صهیونیستی و سوریه است.

در حالی که منطقه جولان سوریه در ماه های اخیر شاهد درگیری نیروهای ارتش سوریه و عناصر تکفیری بوده است، عصر یک شنبه تجاوز بالگردهای ارتش صهیونیستی و شلیک موشک از جانب آنها باعث شهادت چند عضو حزب الله و تعدادی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد که «جهاد مغنیه» پسر عمادمغنیه فرمانده سرشناس سابق حزب الله یکی از این شهداست.




"جعفر قنادباشی" در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران در تحلیل این تجاوز می‌گوید: رژیم صهیونیستی در این اقدام به صورت انفعالی عمل کرد و مرتکب یک اشتباه بزرگی شد.


 
وی ادامه داد: آن‌ها سه جرم بزرگ بین‌المللی را انجام دادند یکی این‌ که در حالی به خاک سوریه تجاوز کردند که از سال 1967 تاکنون بین این دو کشور آتش‌بس جنگی اعلام شده بود و این حمله به نوعی نقض این آتش بس بود.
 
این کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا تصریح کرد: جرم دیگری که آن‌ها مرتکب شدند این بود که آن‌ها با این حمله اقشار لبنانی را نیز ترور کردند و از طرف دیگر این که می‌دانیم گروه‌های تروریستی در این منطقه دچار شکست‌های سنگینی شده بودند در نتیجه رژیم صهیونیستی با این حمله در تلاش بود تا این شکست‌ها را جبران کند.
 
قنادباشی اضافه کرد: رژیم اشغالگر قدس در جنگ 51 روزه شکست خورد و با توجه به انتخابات پیش رو و نامحبوب بودن حزب لیکود، نتانیاهو سعی دارد از این طریق برگ برنده‌ای را به دست بیاورد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: این برگ برنده امروز برای آن‌ها تبدیل به یک نقطه ضعفی شده است چرا که اکنون در فلسطین اشغالی وضعیت آماده باش اعلام شده و صهیونیست‌ها به فکر رفتن به پناهگاه‌ها شده‌اند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار