یوآب گلانت؛ یک ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی اقدام دو روز پیش این رژیم را بی‌ارتباط با انتخابات آتی ندانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نوشته روزنامه الحیات چاپ لندن، یوآب گلانت، ژنرال ذخیره، ارتش اسراییل که نامزد پست فرمانده کل ارتش اسراییل بود، اشاره کرد اسراییل مسئول حمله هوایی است که برخی فرماندهان حزب‌الله را هدف قرار داد. 

گلانت، در گفتگو با شبکه دو تلویزیون اسراییل، گفت: نیازهای امنیتی وجود دارد و به عقیده من، آنها (اسراییلی ها) در این خصوص با جدیت کار می‌کنند. با  توجه به آنچه در گذشته رخ داده است، می‌توانیم نتیجه بگیریم که احیانا همزمانی جدایی‌ناپذیری بین برخی اقدامات اسراییل و مسئله انتخابات وجود دارد. گلانت در توضیح این مطلب به ترور احمد الجعبری، فرمانده شاخه نظامی حماس قبل از انتخابات 2013 اشاره کرد و گفت: اگر به انتخابات گذشته نگاه کنید، می‌بینید که ترور الجعبری، فقط در همان زمان امکان داشت. 

وی افزود: پنج سال فرمانده منطقه جنوبی بودم. رخدادها و فرصت‌هایی پیش آمد که می‌توانستیم از آنها برای ترور استفاده کنیم و حتی من به این کار توصیه کردم و آنطور که یاد دارم، ترور الجعبری، زمینه ساز عملیات ستون ابر در آستانه انتخابات اسراییل بود. 

در پی این سخنان، گلانت، هدف انتقادهای گسترده نمایندگان کنست و شخصیت‌های سیاسی و نظامی اسراییل قرار گرفت. میری ریگو گلانت، عضو کنست اسراییل، اظهارات گلانت را خجالت آور توصیف و گفت: اشاره به وجود معیارهای بی طرفانه در حمله به سوریه، غیرقابل قبولانه و غیرمسئولانه است، عملیات سوریه، یک عملیات نظامی پیچیده و مهم بود. 

وی افزود: در زمان خدمت در ارتش و حتی در زمانی که سخنگوی آن بودم، نشنیدم حمله ای با اهدافی غیر از اهداف نظامی که به امنیت اسراییل ارتباط دارد، صورت گرفته باشد. 

به گفته وی، گلانت، یک نظامی کهنه کار، اما یک سیاستمدار نوپاس است و بهتر است صحبت‌های غیرمسئولانه بر زبان نیاورد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار