پایگاه صهیونیستی "دبکا فایل" در گزارشی به نگرانی رژیم صهیونیستی از پاسخ حزب الله از طریق تونل‌های این حزب در الجلیل پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه صهیونیستی "دبکا فایل" در گزارشی اعلام کرد که ارتش اسرائیل نگران است که پاسخ حزب الله به حمله قنیطره توسط تونل های این سازمان در الجلیل در سرزمین‌های اشغالی صورت پذیرد.

این پایگاه صهیونیستی به نقل از برخی منابع مدعی است: آنچه انتظار آن می‌رود نه شلیک موشک توسط حزب الله بسوی اسرائیل، بلکه اجرای یک نوع عملیات منحصر به فرد از طریق تونل هایی که در "الجلیل علیا" در شمال سرزمین اشغالی و یا الجلیل غربی وجود دارد می‌باشد؛ از همین رو فرماندهی ارتش اسرائیل، به یگانهای حمایت از کیبوتص ها(دهکده های اشتراکی) نزدیک به مرزهای شمالی اسرائیل با لبنان و سوریه دستور بازگشایی پناهگاه‌ها و آماده سازی سلاح و عدم ترک روستاهایشان را داده است.

طبق اعلام پایگاه دبکا فایل، سرتیپ "امیر برعام" فرمانده نیروهای الجلیل نشستی با رؤسای کیبوتص‌ها برگزار کرده و به آنها دستوراتی را در باره پاسخ احتمالی حزب الله و تأثیر آن بر 250 هزار اسرائیلی ساکن این مناطق داده است.

این پایگاه همچنین به نقل از این منابع گفت: یکی از نگرانی هایی که برای ساکنان شمال اسرائیل مطرح است، شلیک موشک های حزب الله نیست، بلکه عملیات احتمالی حزب الله از طریق تونل های هجومی این حزب است که هیچ یک از رهبران ارتش اسرائیل از آن خبری ندارد.

پس از اینکه تونل های نیروهای مقاومت در جنگ غزه، به شکلی بسیار مؤثری آشکار شد، اکنون نگرانی زیادی در صفوف ساکنان شمال سرزمین های اشغالی و در الجلیل درباره وجود تونل هایی که متعلق به حزب الله است وجود دارد.

دبکا فایل در ادامه می‌گوید: نگرانی اسرائیل از این است که روزنامه لبنانی الأخبار اعلام کرده است :" اسرائیل نمی تواند مانع ورود نیروهای حزب الله به الجلیل شود و پاسخ حزب الله به بمباران هوایی قنیطره، بزودی صورت خواهد گرفت."

این پایگاه همچنین نوشت: دو گزینه برای نیروهای حزب الله وجود دارد؛ یا حزب الله باید نیروهایش را برای انجام عملیاتی منحصر به فرد مانند تسلط به یک روستای اسرائیلی آماده کند و یا نیروهایش را از طریق تونل به داخل خاک الجلیل وارد سازد.

دبکا فایل همچنین با اشاره به سخنان سید حسن نصر الله نوشت: در 15 ژانویه دبیرکل حزب الله در گفتگو با شبکه المیادین پیش از به وقوع پیوستن عملیات قنیطره اعلام کرد که حزب الله آماده ورود به الجلیل و چه بسا تا مسافت های دورتر از الجلیل می‌باشد.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی صالحی خواه
۲۰:۰۶ ۳۰ دی ۱۳۹۳
ما ازحزب اله حمایت میکنیم واماده شهادتیم واسرایل محکوم بشکست جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۳۰ دی ۱۳۹۳
حزب الله باید پاسخ قاطعانه بده تمام.
United States of America
سعيد
۱۹:۳۰ ۳۰ دی ۱۳۹۳
براي اولين بار دلم ميخواست من به جاي اون ميبودم . شهادتش مبارك
Iran (Islamic Republic of)
اقا محمد
۱۸:۱۰ ۳۰ دی ۱۳۹۳
به حرمت خون شهدای مقاومت خواب ارام وراحت
از چشمان خون بار وجنایت کار رژیم اسراییلی را
خواهند گرفت همچنان که از وحشت ونگرانیهای
انها پیداست معلوم است خطر را در سراسر وجودشان احساس می کنند ولی چرا جنایت
و ظلم را سر لوحه خود قرار داده اند جای تعجب است ما ملت ایران از این به بعد منتظر
خبر خوش وگرفتار شدن نیروهای جنایت کار
ان رژیم درچنگال نیروهای دلیر مقاومت با همکاری وهمفکری سپاه پاسداران هستیم
انشالله به یاری خداوند متعال تا دلهای ما ارام
گیرد.
Germany
محمد
۱۶:۴۷ ۳۰ دی ۱۳۹۳
سلام بر رهبر دلاور مومن و عربی سید حسن نصر الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۳۰ دی ۱۳۹۳
از حزب الله انتظار داریم چنان پاسخ کوبنده ای به صهیونیست های کودک کش بدهد تا دل مظلومان جهان خنک بشه، نامردا تو غزه بچه ها و زنها و آدمهای بی دفاع رو میکشند، ترور میکنند و هزار خرابکاری دیگه...
البته مسلمأ برادران حزب الله احساسی و بدون محاسبه عمل نمیکنند!
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار