روزنامه تایمزآو اسرائیل از ساخت نسل جدیدی از راکت ها بدست حماس و همچنین بازسازی تونل ها و جذب 2500 جنگجو خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل نوشت: مقامات اطلاعاتی اسرائیل معتقدند حماس در حال ساخت نسل جدیدی از  راکت ها  و ساخت مجدد تونل ها است.  به گفته این مقامات از ماه سپتامبر تاکنون چندین راکت با برد بالا که نسل جدیدی از راکت‌های تولید داخل است،آزمایش شده است. این راکت‌ها در تمرینات مختلف به سمت مدیترانه شلیک شد. هنوز مشخص نیست راکت های جدید چه تفاوتی با مدل های قبلی دارند. مقامات نظامی اسرائیل سال گذشته تایید کردند، حماس چندین راکت را ظاهرا برای آزمایش به سمت دریا شلیک کرد.

ارتش اسرائیل در بیانیه ای در آن زمان گفت، به نظر می رسد تروریست های غزه در حال آزمایش هستند تا بتوانند توان پرتاب راکت های خود را افزایش دهند.
این مقامات که نامشان اعلام نشده است گفتند که معتقدند حماس در حال بازسازی تونل هایی  است که اسرائیل آنها را در جنگ تابستان در نوار غزه از بین برد. گفته شد این گروه تروریستی در تقلا برای بدست آوردن تسلیحات است زیرا روابط ایران و سودان که پیشتر یکی از تامین کنندگان اصلی  این تسلیحات بود،‌ رو به سردی گراییده است.

این روزنامه افزود: حماس در حال جذب نیرو است و تاکنون دوهزار و پانصد داوطلب را جذب کرده است.

این روزنامه ادامه داد: روزنامه های عبری زبان در نوزدهم دسامبر گزارش دادند که گروه تروریستی حماس تلاش های خود را برای احیای تونل ها دو چندان کرد. براساس گزارش ها، مقداری از سیمان و دیگر موادی که به عنوان بخشی از تلاش بین المللی برای بازسازی به مناطق فلسطینی فرستاده می شود برای احیای تونل ها مصرف می‌شود.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار