عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: ما به نقطه‌ای رسیدیم که می‌توانیم ظرفیت‌های مالی را افزایش دهیم ولی به دنبال افزایش نرخ مالیاتی نخواهیم بود.

غلامعلی جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص افزایش پایه مالیات در لایحه بودجه سال 1394 اظهار داشت: پایه مالیاتی در سال 1394 نسبت به سال 1393، 22 درصد افزایش خواهد داشت.

وی بیان کرد: در سال 1393 نسبت به سال 1392 شاهد 28 درصد افزایش پایه مالیاتی بوده‌ایم و این در حالی است که افزایش مالیات در سال 1394، 6 درصد کمتر بوده است.

جعفرزاده با بیان اینکه علت این امر کاهش تعهدات و مسئولیت‌های دولت است، افزود: یکی از وظایف نظارتی مجلس تفهیم و ترسیم وظایف دستگاه‌ها است تا تمامی ماموران وظایفشان را در قالب چارچوب تعیین شده انجام دهند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: عملکرد 9 ماهه دولت نشان داده است که بالغ بر 97 درصد جذب مالیاتی داشته است و این نشان دهنده آن است که دولت عملکرد مطلوبی نداشته و همچنین به طور دقیق و صحیح ظرفیت‌های مالی را تعیین نکرده است.

وی افزود: ما به نقطه‌ای رسیدیم که می‌توانیم ظرفیت‌های مالیاتی را به طور دقیق مشخص کنیم و حتی می‌توانیم بیشتر از این مقدار پایه مالیاتی را افزایش دهیم.

جعفرزاده در پاسخ به این سوال که وزیر اقتصاد و دارایی از نمایندگان مجلس خواسته است مالیات را افزایش ندهند؟ اظهار داشت: اصلا به دنبال افزایش نرخ مالیاتی نیستیم و فقط پایه مالیاتی را افزایش داده‌ایم. با توجه به اطلاعات رئیس سازمان امور مالیاتی مبنی بر اینکه 40 درصد افراد مالیات پرداخت نمی‌کنند و 20 درصد شهروندان اطلاعات غلط مالیاتی را منتشر می‌کنند، لازم است پایه مالیاتی افزایش پیدا کند تا بار پرداخت نکردن مالیات 60 درصد مردم به دوش شهروندان پرداخت کننده مالیات نباشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار