وزیر امور خارجه روسیه با حضور در نشست خبری در مسکو درباره دستاوردهای دستگاه دیپلماسی این کشور در سال گذشته سخن گفت و ابراز امیدواری کرد پرونده هسته‌ای ایران پیش از ماه ژوئن آینده بسته شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، " سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه با حضور در نشست خبری در مسکو درباره دستاوردهای دستگاه دیپلماسی این کشور در سال 2014 سخن گفت. 

لاوروف در این نشست خبری بر تلاش روسیه برای دستیابی به راه حل سیاسی در اوکراین تاکید کرد.

 لاوروف در نشست خبری سالانه خود، تاکید کرد تلاش غرب برای منزوی کردن مسکو ناکام خواهد ماند. 

لاوروف افزود: ملت اوکراین باید سرنوشت خود را بدون دخالت خارجی تعیین کند.

 لاوروف در نشست خبری سالانه خود، افزود: ما نگران وخامت اوضاع در اوکراین هستیم. نمی توان فاجعه گسترده در شرق اوکراین را نادیده گرفت. 

لاوروف گفت: ما تلاش زیادی برای حل بحران سوریه انجام دادیم و با واشنگتن برای انهدام سلاح های شیمیایی این کشور همکاری کردیم. یکی از اولویت ما ما مبارزه با تروریسم در سوریه است.

لاوروف در ادامه نشست خبری سالانه خود، گفت: مسکو اجازه بروز جنگ سرد جدید را نخواهد داد و از واشنگتن برای همکاری مشترک دعوت می کند.

لاوروف افزود:" ولادیمیر پوتین "رئیس جمهور روسیه طرحی را برای پایان درگیریها در شرق اوکراین پیشنهاد کرد. ما در کنفرانس نورماندی با همتایان خود درباره توقف خونریزیها در شرق اوکراین گفتگو خواهیم کرد. ما احساس می کنیم "پترو پروشنکو " رئیس جمهور اوکراین برای همکاری با مسکو به منظور پایان دادن به بحران این کشور آمادگی دارد. روسیه به تقویت همکاری با همه کشورهای جهان ادامه خواهد داد. 

وی خاطر نشان کرد: ما به دنبال رویارویی نیستیم، بلکه از منافع خود دفاع می کنیم.

سرگئی لاوروف در ادامه سخنانش با تاکید بر ناکام ماندن تلاش های غرب برای منزوی کردن مسکو گفت: آمریکا باید اهمیت همکاری با روسیه را درک و برای حفظ آن تلاش کند. 

لاوروف افزود: مسکو از کی یف می خواهد حملات هوایی به مناطق مسکونی در شرق اوکراین را بلافاصله متوقف کند. اتحادیه اروپا از پیشنهاد رئیس جمهور روسیه برای آتش بس در شرق اوکراین حمایت کرد. ما تلاش می کنیم با حل بحران اوکراین، تمامیت ارضی این کشور حفظ شود. غرب به از بین بردن هویت و حضور روسها در داخل اوکراین کمک می کند، اما ما اجازه چنین چیزی را نخواهیم داد. 

وی خاطرنشان کرد: تلاشهای غرب برای حفظ رهبری جهان با هر هزینه ای، مانع از حل مسایل جهانی می شود. از نظر ما غرب از اندیشه های افراطی حمایت می کند. غرب باید درک کند تحولات اوکراین بر کشورهای همسایه هم تاثیرگذار خواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه در بخشی دیگر از اظهارتش حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه جولان سوریه را محکوم کرد. 

لاوروف از سوی دیگر با اشاره به نقش مهم ایران در مسایل منطقه یا بر تقویت روابط با روسیه تاکید کرد.

وی گفت بدون مشارکت ایران حل و فصل مشکلات منطقه از جمله بحران سوریه امکان پذیر  نیست.

"سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت بدون مشارکت ایران حل و فصل مشکلات منطقه از جمله بحران سوریه امکان پذیر  نیست.

 لاوروف همچنین ابراز امیدواری کرد پرونده هسته‌ای ایران پیش از ماه ژوئن آینده بسته شود.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: لاوروف ، تلاش ، غرب ، منزوی ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۲۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
سلام
لطفا قالب سایت رو برگردونین به حالت اول
ما اونو بیشتر دوست داشتیم الام همه چیز عوض شده شلوغ شده هر چی ساده تر بهتر
آخرین اخبار