شرایط گروه C طوری شد که تیم ملی فوتبال کشورمان در حساسترین مرحله جام ملت‌های آسیا باید با عراق روبرو شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، برای شناسایی و بررسی تیم عراق باید چند آیتم را در نظر بگیریم. اولین مسئله‌ای که می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که تیم ملی قبل از بازی‌های جام ملت‌های آسیا با برگزاری یک بازی دوستانه با تیم ملی عراق از نزدیک با معماری درون تیم عراق آشنایی پیدا کرد.

شاید در یک بازی تدارکاتی نتوانیم همه توانایی‌های یک تیم را محک بزنیم اما به اندازه نیاز می‌توانیم خواص این توانایی‌ها را بررسی کنیم. البته این مسئله را در همین جا متذکر می‌شویم که شاید بتوانیم بازی دوستانه با عراق را جزو نکات مثبت تیم ملی و کادر فنی بررسی کنیم اما ممکن است دقیقا نقطه ضعف تیم ملی باشد،‌ به دلیل اینکه آنها هم توانستند ترکیب تیم ملی ما را شناسایی کنند.

اگر به خاطر بیاوریم در آن بازی کی روش از دقیقه 65 به بعد چهار تعویض انجام داد و برتری ما از نظر فوتبال و بازی از آن دقایق به بعد بود. به هر حال هرچه ما از عراق می‌دانیم، عراق هم از ما می‌داند. به این مسئله باید سه بازی دور مقدماتی نیز باید اضافه کنیم، با این تفاوت که هر سه بازی دور مقدماتی ما با سه تیم یک کلاس، یک جور و یکنواخت بود و اگر این سه بازی را مقدمه بازی با عراق فرض کنیم.

در حال حاضر، به طورکامل تیم ملی آمادگی کامل بازی با عراق را دارد زیرا سه بازی تدارکاتی پله به پله انجام داده است. از آن طرف تیم ملی عراق از لحاظ بازی تدارکاتی وضعیت بهتری نسبت به تیم ملی کشورمان دارد زیرا این تیم علاوه بر اینکه یک بازی سنگین با اردن انجام داد، بازی فنی پیچیده و با کیفیت برابر ژاپن نیز پشت سر گذاشت. در نتیجه عراقی‌ که با ما روبرو می‌شود صد در صد با عراقی که ما در بازی تدارکاتی دیدیم متفاوت خواهد بود.

حال بایستی کی روش استراتژی درون بازی را برای 120 دقیقه تنظیم کند و وضعیت تیم را به صورتی پیش ببرد که در دقایق پایانی بازی یعنی از دقیقه 80 تا 120 بازیکنان با تجربه و ثابت تیم ملی در درون زمین قرار بگیرند. البته این معماری و سیستم را بارها کی روش برای تیم ملی حتی در مقابل عراق هم آزمایش کرده است. باید دید نتیجه این بازی چه خواهد بود زیرا همچنان که می‌دانیم بیش از 35 درصد نتایج فوتبال صرفا حادثه است.

گفتنی است، تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا روز جمعه ساعت 10 به مصاف تیم ملی عراق می‌رود.

انتهای پیام/
برچسب ها: جام ملت ها ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار