کره‌شمالی با محکوم کردن ارسال بالن‌های تبلیغاتی فعالان آمریکایی و کره‌جنوبی تهدید کرد در پیشنهادها برای گفتگو با کره‌جنوبی تجدید نظر خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره‌شمالی روز چهارشنبه با محکوم کردن ارسال بالن‌های تبلیغاتی فعالان آمریکایی و کره‌جنوبی به عنوان یک اقدام تحریک آمیز و «غیرقابل تحمل»، تهدید کرد در پیشنهادها برای گفتگو با کره‌جنوبی تجدید نظر خواهد کرد.

این تهدید دو روز پس از آن مطرح شد که افراد فراری از کره شمالی به رهبری پارک سانگ هاک با همکاری فعالانی از بنیاد حقوق‌بشر مستقر در آمریکا حدود 100 هزار اعلامیه ضد پیونگ یانگ را با بالن بر فراز مرز رها کردند.

کمیته وحدت مسالمت آمیز سرزمین پدری با انتشار بیانیه‌ای در خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد این اقدام یک «اقدام تحریک آمیز غیرقابل تحمل» بود که به شان و منزلت حکومت این کشور لطمه زد.

این کمیته با متهم کردن آمریکا به دامن زدن به این اقدام، به کره جنوبی هشدار داد اگر به چشم پوشی از ارسال بالن ادامه دهد، ممکن است با «ویرانی» مواجه شود.

این نهاد اعلام کرد:«ما راهی نداریم غیر از این که فکر کنیم آیا گفتگو با کره جنوبی که نمی‌تواند حتی جلو روی دادن یک وضع جدی را در خاک خود بگیرد لازم است یا خیر».

کره شمالی که همواره ارسال بالن‌ها را محکوم کرده، در ماه‌های اخیر به درخواست‌های خود از سئول برای ممنوع کردن این اقدام شدت بخشیده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار