در حاشیه‌های پزشکی این هفته عناوینی چون فروش داروهای آرایشی بهداشتی تا سه برابر قیمت، ماجرای بیرون کردن بازرس اتحادیه محصولات دندان پزشکی از نمایشگاه این محصولات و سود جویی برخی با کارت سلامت به اسم بیمه سلامت و ... مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، این روز‌ها لوازم آرایشی بهداشتی در هر داروخانه‌ای یک قیمت دارد، البته داروخانه دار‌ها می‌گویند: اگر قیمت‌ها متفاوت است به علت سود و مالیات بر ارزش افزوده‌ای است که هر داروخانه‌ای با نظر خود به قیمت اصلی محصول اضافه می‌کند.

برخی از مسئولین داروخانه‌ها در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفتند: سود را تا ۲۰ درصد هر داروخانه‌ای اجازه دارد که بر روی محصول اعمال کند.

دولتی رئیس انجمن متخصصین پوست و مو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه بر خلاف دارو لوازم آرایشی و بهداشتی قیمتگذاری ندارد و ما مشاهده می‌کنیم دو داروی مشابه یکی سه برابر دیگری، قیمت دارد.
 
ماجرای عجیب بیرون کردن بازرس اتحادیه محصولات دندان پزشکی از نمایشگاه این محصولات
 خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، هفتهٔ گذشته در حاشیه‌های پزشکی از برگزاری یک نمایشگاه دندان پزشکی در پارکینگ خبر داد که مقدار قابل توجهی هم از غرفه داران برای جای پارکینگ هزینه دریافت شد.

بازرس اتحادیه تجهیزات پزشکی و مواد دندانی بعد از گزارش به آن محل مراجعه کرده که با وی نیز مانند خبرنگار باشگاه خبرنگاران برخورد کردند.

امامی بازرس اتحادیه تجهیزات پزشکی و مواد دندانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه من در این مکان حضور داشتم و من را از این محل بیرون کردند.

وی در خصوص علت این امر گفت: به من اجازه نظارت ندادند که نشان هولوگرام تجهیزات و جواز کسب آن‌ها را بررسی کنم.
 
سود جویی برخی با کارت سلامت به اسم بیمه سلامت
 این روز‌ها برخی از شرکت‌ها به اسم سازمان بیمه سلامت با برخی از خانواده‌ها تماس گرفته و اظهار داشتند که از تسهیلات این بیمه استفاده کنید و در حدود ۱۳۰ هزار تومان نیز طلب می‌کنند.
بعد از تماس خبرنگار باشگاه خبرنگاران، کارت بیمه شده به صورت رایگان ارسال شد.

قنادی مدیر کل بیمه سلامت استان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران هنگام مشاهدهٔ این کارت گفت: این کارت سلامت خانواده است که به هیچ عنوان با سازمان ما ارتباطی ندارد.

وی افزود: من همین جا اعلام می‌کنم ما هیچ گونه نماینده این شکلی نداریم.
 
ارسال لیست متخلفان روغن پالم به قوهٔ قضاییه
 دادستان تهران اعلام کرده که وزارت بهداشت اسامی متخلفینی که در محصولاتشان از روغن پالم استفاده می‌کنند، اعلام کند.

دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: به دستگاه قضایی و مجلس و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور لیست متخلفین را اعلام کرده‌ایم و همه لیست را دارند.

وی افزود: اعلام کرده‌ایم که وزارت بهداشت آمادگی اطلاع رسانی این موضوع را دارد و اگر دستگاه‌های مربوطه صلاح می‌دانند، انجام دهیم.


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.