ساخت سالن واليبال خنجشت واقع در شمال غرب روستاي خنجشت جنب حوزه مقاومت بسيج به پايان رسيد.

به گزارش خبرنگار افتخاری باشگاه خبرنگاران برگزاري كلاس هاي واليبال در اين سالن از هفته آينده شروع شده ودر همان مكان برگزار ميشود.

سالن فوتبال خنجشت هم در حال ساخت است  سالن فوتبال درشرق خنجشت ودر كنار باسكول  قرار دارد.

قدمت روستای خنجشت به ۱۲۰۰سال قبل بر میگردد خنگشت . [ خ ُ گ ِ ] (اِخ ) نام یکی از دهستانهای دوازده گانه ٔ بخش مرکزی شهرستان آباده است بحدود و مشخصات زیر: شمال کوههای مشکان و دلونظرو کوه سیب . باختر دهستان شهرمیان (جلگه ٔ تهران ) جنوب ارتفاعات احمدآباد و کوه لاله گون . خاور دهستان قنقری علیا. موقعیت کوهستانی است . این دهستان در جنوب بخش واقع و رودخانه ٔ شادکام از وسط آن جاری و بدریاچه ٔ کوچک کافتر میریزد. هوای آن معتدل مایل بسردی و آب مشروب و زراعتی از چشمه سارها وقنوات تأمین می گردد. محصولات آنجا غلات و حبوبات و شغل اهالی زراعت و از صنایع دستی قالی بافی است . این دهستان از 8 آبادی تشکیل شده و نفوس در حدود 1400 تن و قراء مهم آن عبارتند از: خنگشت
که مرکز دهستان است ، نظام آباد، علی آباد، کافتر و حسین آباد در شمال و شمال باختری دهستان طایفه ٔ شش بلوکی قشقائی و باصری خمسه از ایل عرب ودر اطراف قریه ٔ خنگشت طایفه ٔ کردشولی عرب ییلاق می کنند. (از فرهنگ
جغرافیایی ایران ج 7).

معرفی امامزاده ابراهیم(ع) خنجشت

امامزاده ابراهیم خنجشت از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می باشد. این امازاده جلیل القدر در مرکز دهستان خنجشت در فاصله 50کیلومتری جنوب غربی مرکز شهرستان اقلیدقرار دارد در فاصله 55 کیلومتری شهرستان خرمبید .این امامزاده واجب التعظیم با زیر بناء 1000 متر مربع در نوع خود مثال زدنی میباشد.
 
این امازاده دارای حدود 4 هکتار فضای سبز.28 چشمه سرویس بهداشتی.زائر سرا.شش دانگ کامل یک باب منزل  سکونی.حدود 250 متر زمین تجاری.آشپزخانه.پارکینگ می باشد این مجموعه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با عنایات فرماندار .امام جمعه .سازمان اوقاف.بنیاد شهید ودهیاری محترم روستای خنجشت و کمک های مردمی  تا حدود 50 درصد با هزینه کرد 5000000000 ریال به این مرحله رسیده است.

سید احسان حسینی خبرنگار افتخاری



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار