وزیر آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون توسعه کتابخانه‌های کلاسی در مدارس ابتدایی و توسعه کتابخانه در مدارس متوسطه با اولویت مدارس شبانه روزی در آموزش و پرورش پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب و نوشت افزار کودک و نوجوان (یادیارمهربان) که پیش از ظهر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار تهران در محل دائمی نمایشگاه‌های دائمی شهر تهران برگزار شد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش موثرترین و اثرگذارترین نهادهای فرهنگی به شمار می‌آید اظهار کرد: بیش از 13 میلیون دانش آموز در 105 هزار مدرسه و در 752 منطقه آموزشی با تلاش یک میلیون همکار فرهنگی در حال تحصیل هستند.

وی افزود: رئیس جمهور در مراسم بازگشایی مدراس در مهر 92 به ایجاد زنگ انشاء کتاب و کتابخوانی و گفت و گو در برنامه های هفتگی دانش آموزان‌ تاکید داشتند و آموزش و پرورش نیز در دو سال اخیر اقداماتی را برای تقویت امر کتاب و کتابخوانی، گفتگو و فراهم کردن زمینه‌های نقد در دانش آموزان‌ فراهم کرده است.

فانی تصریح کرد: در حال حاضر توسعه کتابخانه‌های کلاسی در مدارس ابتدایی، توسعه کتابخانه‌ها در دوره متوسطه با اولویت مدارس شبانه‌روزی ، توسعه کتابخانه‌ها در پژوهشسراهای دانش آموزی و کانون‌های فرهنگی و تربیتی و توسعه کتابخوانی در مراکز کانون فرهنگی و فکری کودکان و نوجوانان از جمله اموری است که آموزش و پرورش در راستای تحقق امر کتاب و کتابخوانی دنبال می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی این وزارتخانه نیز که متولی تالیف کتاب‌های درسی و تدوین برنامه‌های مدارس است در این زمینه برنامه‌هایی را برای دانش آموزان پیش بینی کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه مشارکت یکی از 5 سیاست جدی آموزش و پرورش  است افزود: مشارکت با سایر نهادها مشارکت با سایر نهادها اعم از دولتی و غیر دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش است که به دنبال آن تعاملاتی بین آموزش و پرورش و شهرداری تهران در یکی دو سال اخیر گسترش یافته است و امروز شاهد افتتاح دوازهمین نمایشگاه یاد یار مهربان هستیم.

فانی همچنین گفت: در راستای توسعه مشارکت هفته گذشته جشنواره‌ای را برگزار کردیم که در این جشنواره آثار ناشران این حوزه مورد داوری قرار گرفت و به نوعی از توان بالای بخش غیر دولتی نیز استفاده شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد : در هفته کتاب با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد 50 هزار نمایشگاه کتاب را در 50 هزار مدرسه برگزار کردیم.

فانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به دلیل گستردگی نمی تواند تنها با اتکا به منابع داخلی اداره شود گفت: آموزش و پرورش با بیش از 20 دستگاه دولتی تفاهم‌نامه منعقد کرده که به دنبال این همکاری‌ها امکانات توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها و مساعدت‌های بسیاری به سوی آموزش و پرورش هدایت شد.

وی در پایان تصریح کرد:  امیدواریم  امضای این تفاهم‌نامه الگویی برای سایر شهرداری‌ها به ویژه در کلان ‌شهرها باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار