ادعاهای وارده در سخنان اوباما پیرامون تروریسم و مبارزه با آن تنها اظهاراتی سیاسی که عرف دیپلماتیک آن را اقتضا می کند نبود، بلکه اظهاراتی آغشته به نفاق بی سابقه سیاسی بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، ادعاهای وارده در سخنان اوباما پیرامون تروریسم و مبارزه با آن تنها اظهاراتی سیاسی که عرف دیپلماتیک آن را اقتضا می‌کند نبود، بلکه اظهاراتی آغشته به نفاق بی سابقه سیاسی بود و به سخنی بهتر از شکاف گسترده ای میان واقعیت های جاری بین‎المللی و ذهنیتی که بر فضای سیاسی آمریکا حاکم است پرده بر می‌دارد. 

تفاوت اینجاست که آمریکایی‌ها از رئیس جمهور آن گرفته تا کوچکترین عضو در شاکله اداری و سیاسی دولت آن همچنان بر خودرأیی به عنوان تنها قدرت در این جهان اتکا دارد.

از این رو اسلوب سلطه‎گرانه‌ای که طی دو دهه و نیم از یکه‌تازی آمریکا در جهان سیطره داشته، امسال با زبانی تندتر که سخنان اوباما در مناسبات سیاسی با آن خو گرفته همراه بوده است و با اصرار آمریکا بر نادیده گرفتن شکست طرح‌های سلطه گرانه خود تمام متغیرهای بین‌المللی را برهم زده است.

البته نیازی به توضیح نیست که آنچه اوباما اظهار می کند واقعیت ها آن را رد می‌کند و آمارها آن را لغو می‌سازد؛ در حقیقت اوباما در ابراز نتایج و دستاوردهای خود مبالغه و دروغ پردازی می کند؛ چراکه آن در اساس با یکدیگر تناقض دارد، چه سخنانی که پیرامون تروریسم اظهار می دارد و یا آنچه به دستاورد تحریم های این کشور علیه دیگر ملت ها که اساس خصومت این کشور با دیگرانی که تن به سلطه گری آن نمی دهند به شمار می‌رود اشاره دارد.

بر این اساس ادعای آمریکا در خصوص مبارزه با تروریسم بی اساس است و سخن گفتن از مبارزه جهانی با تروریسم تنها آرزوهایی است هنوز در اظهارات آمریکایی ها به صورت واقعی گنجانده نشده و برای اجرای آن اراده ای حقیقی وجود ندارد؛ براین اساس تروریسم همچنان به عنوان ابزاری جهت اجرای طرح های ناموفق آمریکا و باج خواهی از کشورهای منطقه به حیات خود ادامه خواهد داد و همچنان حمایت‌های مالی و استراتژیک از آن صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار