مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی از رشد14 درصدی عملکرد کارخانجات چغندر قند و اختصاص سهم 20 درصدی استان در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛علی رسولیان گفت: این صنعت اشتغالی بالغ بر شش هزار نفر که سهم 15 درصدی از اشتغال صنعت غذایی استان و سه درصدی سهم اشتغال بخش صنعت رابه خود اختصاص داده است.

وی افزود: در بخش کشاورزی نیز تا 30 هزار پیمانکار معادل پنج میلیون نفردر روز را شامل می‌شود.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت:در سال زراعی جاری حدود 17 هزار هکتار سطح زیر کشت با پیمان و عقد قرارداد و حدود هزار هکتار هم بدون عقد قرارداد به کشت چغندر اختصاص یافته است.

رسولیان خاطرنشان کرد: حدود 800 هزار تن تولید چغندر در استان و بالغ بر هزار تن نیز خارج از استان تبدیل به شکر و فراورده های آن شده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی با تاکید بر استفاده از بذرهای اصلاح شده جهت بالا بردن راندمان و برداشت در هکتار و نیز کشت نشایی،گفت: باید راهکارهای کشت فراسرزمینی در کشورهای همجوار مورد بررسی قرار گیرد.

رسولیان حمایت لازم جهت استقرار سیستم آبیاری تحت فشار برای مزارع کشت چغندر و کشت نشاء گلدانی به منظور افزایش راندمان تولید و رفع مشکلات نقدینگی کارخانجات قند استان توسط سیستم بانکی با در اختیار قرار دادن سرمایه در گردش به آنان جهت پرداخت مطالبات چغندرکاران را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.