استفان هارپر، نخست وزیر کانادا، با تجلیل از ملک عبدالله ، پادشاه عربستان که روز جمعه فوت کرد، وی را یک حامی سرسخت صلح در خاورمیانه دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر کانادا تاکید کرد ملک عبدالله به عنوان یک حامی پرشور صلح در خاورمیانه شناخته شده بود و برای توسعه و اقتصاد جهان اهمیت زیادی قائل می شد.

هارپر تصریح کرد پادشاه عربستان ابتکارهای زیادی برای ارتقای اقتصاد، شرایط اجتماعی، آموزشی بهداشت و زیرساختهای کشورش به کار بسته بود.

دولت محافظ کار کانادا هفته گذشته پس از تردید و احتیاط فراوان مقامات عربستان را به بخشش رائف بداوی، وبلاگ نویسی که به ضربات شلاق محکوم شده بود، دعوت کرد. همسر این وبلاگ نویس منتقد عربستانی به ایالت کبک کانادا پناهنده شده است.

این وبلاگ نویس عربستانی به جرم انتقاد از نظام پادشاهی عربستان در انظار عموم شلاق زده شد. رائف بداوی، فعال سی ساله عربستانی و گرداننده یک پایگاه اینترنتی که در سال دو هزار و چهارده نیز جایزه گزارشگران بدون مرز را به دست آورده بود، نهم ژانویه در جده در غرب عربستان سعودی در انظار عمومی شلاق زده شد. این فعال سعودی که هفدهم ژانویه سال دو هزار و دوازده بازداشت شده بود در ماه مه سال دو هزار و چهارده به ده سال حبس، پرداخت جریمه ای معادل یک میلیون ریال عربستان ( دویست و شصت و هفت هزار دلار) و تحمل یک هزار ضربه شلاق در مدت بیست هفته محکوم شد. 


انتهای پیام./.
برچسب ها: هارپر ، کانادا ، تسلیت ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۱:۳۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
با این داستان سراییهای غرب در مورد پا دشاه عربستان ادم احساس خنده کنه یا عصبانیت
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۸:۰۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
بستگی داره از چ منظری ب صلح نگاه کنین...

صلح غربی یا صلح واقعی.
آخرین اخبار