همایش استانی «ایست، آب نیست» با حضور مسئولان در رشت آغاز شد.

به گزارش گروه استا‌ن‌های باشگاه خبرنگاران، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان صبح امروز در جریان برگزاری همایش «ایست، آب نیست» این شهر با اشاره به اهمیت آب اظهار کرد: در آینده آب یکی از ابزارهای مهم گفت‌وگوهای سیاسی و جایگزین نفت می‌شود.

مهدی حاجتی با بیان اینکه اهمیت آب در پرسش مهر 15 رئیس جمهور عنوان شده است، افزود: مسئله کمبود آب در قالب پرسش مهر 15 در آغاز سال تحصیلی 93- 94 توسط رئیس جمهوری ارائه شده و جدی‌ترین مسئله زیست‌محیطی است.

وی کمبود آب را از معضلات جدی جهان امروز نامید و تصریح کرد: مسئله آب یک موضوع درون سازمانی نیست بلکه فراملی بوده به طوری که از سه درصد آب کره زمین، سه چهارم آن در دسترس ما نیست و تنها سه درصد قابل استفاده است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان ضرورت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب از دوران کودکی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این فرهنگ‌سازی باید از آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین نهاد فرهنگی کشور آغاز شود.

وی آموزش فرهنگیان و نهادینه شدن فرهنگ مصرف آب در خانواده‌ها را مهم دانست و یادآور شد: ایران به لحاظ آب فقیر است و فرهنگ صرفه‌جویی آب باید در مدارس نهادینه شود و با حفظ و صیانت از آب موجود می‌توانیم در سال‌های آینده بحران کمبود آب را پشت سر بگذاریم و این امر مشارکت همگانی را می‌طلبد.

حاجتی پرسش مهر 15 رئیس جمهور را در 11 رشته کاریکاتور، سرود همگانی، طراحی پوستر، نقاشی، وبلاگ نویسی، شعر، داستان کوتاه و ... عنوان کرد.

انتهای پیام/زا

برچسب ها: همایش ، رشت ، آب ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.