فرماندار درمیان آبرسانی و اشتغال جوانان را از مهم‌ترین مطالبات مردم روستاهای درمیان دانست.

آبرسانی و اشتغال جوانان را از مهم‌ترین مطالبات مردم است
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، محمد بشیری‌زاده از اختصاص یک میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به این شهرستان امسال خبر داد و اظهار داشت: به متقاضیان تسهیلاتی تا سقف 15 میلیون تومان از طریق کمیته امداد شهرستان پرداخت می‌شود.

وی آبرسانی و اشتغال جوانان را از مهم‌ترین مطالبات مردم روستاهای درمیان دانست و افزود: در سال آینده به منظور به حداقل رساندن مشکلات روستاها در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتبارات  مورد نیاز پیش بینی می‌شود.

فرماندار درمیان عشایر مرزنشین ذخایر ارزشمند انقلاب و حافظان مرزهای  فرهنگی، ‌جغرافیایی و امنیتی هستند، تصریح کرد: ارتقای سطح معیشتی و رفاهی مرزنشینان و جلوگیری از مهاجرت ساکنان نوار مرزی ضامن امنیت پایدار است.

وی احیاء و آموزش صنایع دستی شهرستان درمیان را از راهکارهای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و مرزی دانست و بیان کرد: توانمندسازی زنان روستائی و ایجاد اشتغال پایدار برای این قشر زحمتکش نقش به سزایی در رونق اقتصادی روستاها و معیشت روستائیان درمیان دارد.

فرماندار درمیان با بیان اینکه مشکل کم آبی بسیار جدی است و نیاز به اتخاذ تدابیر مناسب برای مقابله دارد، افزود: استفاده از تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی، احیای صنایع دستی، تسطیح اراضی و حرکت به سمت کشاورزی مکانیزه، باغداری و آبیاری تحت فشار از جمله راهکارهای کاهش مصرف آب است.

بشیری‌زاده همچنین خواستار اجرای طرح هادی، ترمیم شبکه آبرسانی و حل مشکل راه ورودی روستاها شد و گفت: خدمت به مردم به ویژه ساکنان مناطق کمتر برخوردار مهم‌ترین وظیفه و بزرگ‌ترین افتخار مسئولان شهرستان است.

فرماندار درمیان با بیان اینکه  خدمت‌رسانی به مردم روستاها و ایجاد فضای مناسب کسب و کار در مناطق روستایی رسالت اصلی مسئولان است ، تصریح کرد: مردم و مسئولان باید با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین اقتصاد مقاومتی و وحدت مانند 33 سال گذشته تحریم‌ها و فشارهای جهان استکبار را بی اثر کنند.

انتهای پیام/ زا

برچسب ها: فرماندار ، اشتغال ، آب ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.