منابع نوری LED در درمان ضایعات سرطانی و پیش سرطانی پوست کاربرد دارد و در حال حاضر نیز ایران دارای فناوری ساخت LED است.

استفاده از پتانسیل داخلی برای تولید فناوریهای LED در درمان بیماریهای پوست و مودکتر غلامرضا اسماعیلی جاوید عضو هیات علمی گروه پژوهشی ترمیم نوری بافت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در این جلسه سعی شد که استفاده از منابع نوری غیر لیزری شامل LED ها در بیماریهای پوست و مو و همچنین مکانیسم اثر آنها مورد بررسی قرار گیرد و شواهد و مطالعات موجود از نظر اثربخشی این منابع نوری مرور گردد.  

وی افزود: پس از ظهور لیزرها و دستیابی بشر به نوری با کیفیت مناسب ، تحول عظیمی در درمان برخی از بیماریها در حوزه های مختلف از جمله چشم پزشکی و پوست ایجاد شد اما بدلیل گرانقمیت بودن انها و برخی از ویژگی های منابع لیزری ، محدودیتهایی در استفاده از آنها وجود داشت. با معرفی منابع نوری LED بدلیل برخی از ویژگی ها از جمله فناوری ارزان آن و استفاده در سطوح بزرگتر موجب شد که به سرعت در حوزه بیماریهای پوست و مو مورد استفاده قرار گیرد. به گونه ای که در سالهای اخیر برخی از کاربردهای منابع نوری LED به صورت خانگی نیز به بازار معرفی شده است.  

دکتر جاوید با اشاره به  کاربردهای LED در حوزه بیماریهای پوست و مو گفت: از کاربرد آن می توان به ترمیم زخم از جمله زخمهای مزمن، سوختگی ها، ریزش مو، سوختگی های و آسیبهای مخاطی و پوستی پس از پرتو درمانی  اشاره کرد. همچنین منابع نوری LED به سرعت به جایگاه ممتازی در درمان فتودینامیکی ضایعات بدخیم و خوش خیم پوستی دست یافته است. در حال حاضر از این منابع نوری به همراه حساسگرهای نوری مناسب در درمان ضایعات سرطانی و پیش سرطانی پوستی از جمله سرطان پوست سلولهای پایه ای و آکتینیک کراتوزو ضایعات خوش خیم از جمله آکنه و جوانسازی پوستی استفاده می شود.  

وی خاطر نشان کرد : فناوری ساخت LED های پزشکی کاملاً در کشور وجود دارد و می توان با تکیه بر شواهد موجود و توانمندی داخلی، منابع نوری مناسبی برای درمانهای بیماریهای پوست و مو در دسترس پزشکان و بیماران قرار گیرد. 





انتهای پیام/
برچسب ها: فناوری ، سرطان ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار