استاندار اردبیل گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان بزرگترین نیروگاه شمالغرب کشور است که بیشترین تولید برق را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان با شش واحد گازی به ظرفیت هر کدام 160 مگاوات در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

این نیروگاه در راستای سیاست‌های کلان وزارت نیرو به‌منظور افزایش بازده نیروگاه‌ها ازطریق تبدیل آنها به سیکل ترکیبی و جلوگیری از انتشار آلاینده‌های زیست‌محیطی و استفاده حداکثری از سوخت فسیل برای تولید برق اجرا می‌شود.

تولید برق از بخار در نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان

خدابخش استاندار اردبیل با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل از سال 86 توسط مسئولان کشوری و استانی راه‌اندازی شده است، گفت: ‌متاسفانه در این نیروگاه در حوزه تولید برق از بخار اقدامات خاصی انجام نشده بود که در این راستا برنامه‌ریزی اساسی شده است.

وی تصریح کرد:‌ 28 ماه آینده شاهد افتتاح پروژه عظیم تولید برق از بخار در نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل می‌شویم که این یک پروژه عظیمی بوده که قرار است برای راه‌اندازی این پروژه 421 میلیون دلار توسط صندوق توسعه اسلامی سرمایه‌گذاری شود.

استاندار اردبیل افزود: آب نقش عظیمی در تولید برق دارد و برنامه‌ریزی‌های راهبردی و اساسی برای انتقال آب از سد سبلان به نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل انجام شده تا مقدار تولید برق در این نیروگاه افزایش یابد.

یکی از شاخصه‌های توسعه استان مصرف برق است که این مصرف مربوط به بخش خانگی نمی‌شود بلکه استانی که بتواند بیشترین مصرف برق را در حوزه صنعت داشته باشد بی‌شک استان توسعه‌یافته تلقی می‌شود.

صادرات برق اردبیل به کشورهای همجوار

استاندار اردبیل گفت : باید برنامه‌ریزی انجام شود تا در آینده علاوه بر تولید برق داخلی بتوانیم برق استان اردبیل را به کشورهای روسیه و آذربایجان صادر کنیم چرا که این دو کشور از نظر تولید برق با مشکل روبه‌رو بوده و مشتریان اصلی برق استان اردبیل هستند.

زیرساخت‌های صنعت برق اردبیل برای سرمایه‌گذاران مهیا است
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام
شده تا پایان سال هیچ خاموشی برق در استان اردبیل وجود نخواهد داشت و شرکت برق استان آماده ارائه خدمات برقی به سرمایه گذاران است و از این لحاظ هیچ مشکلی وجود ندارد.
علیزاده افزود: تولید برق در استان اردبیل بسیار بالا است و یک سوم
برق تولیدشده در استان مصرف می‌شود که رقم بسیار قابل توجهی است.

نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل ظرفیت توسعه اردبیل را چندین برابر افزایش می‌دهد

فرماندار شهرستان اردبیل گفت: تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل ظرفیت توسعه مرکز استان را تا چندین برابر افزایش می‌دهد و یکی از مجهزترین نیروگاه های کشور است.

یکی از اقدامات خوب و موثر در بهره‌برداری کامل‌تر از نیروگاه سیکل ترکیبی که در دولت تدبیر و امید انجام شده است تلاش برای راه‌اندازی بخش بخار این نیروگاه است تا جلوی هدررفت انرژی و هدررفت تولیدی در این کارخانه گرفته شده و یک ظرفیت عظیم در تولید برق ایجاد شود.

در مسیر توسعه استان باید زیرساخت‌هایی همچون تامین برق مورد نیاز در بخش صنعتی فراهم آید در همین راستا نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل که بخش‌های مختلف آن در حال تکمیل است می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌ها مدنظر باشد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.