تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و دانشگاه آزاد با حضور دکتر میر‌زاده امضا شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، واشقانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: در جهت هم افزایی و استفاده بهینه این تفاهم نامه امضا شد. 

وی گفت: دکتر میرزاده حمایت خوبی در گسترش آموزش عالی به ویژه در توسعه مراکز آموزشی و پژوهشگاه‌ها داشته و نقش وی در توسعه پژوهشگاه پلیمر نه تنها در منطقه بلکه در سطح بین‌المللی مطرح است که امیدواریم این تفاهم نامه بتواند زمینه ساز رشد فعالیت‌ها در زمینه ژنتیک باشد. 

همچنین دکتر میرزاده آگاهی کافی از نقش و اهمیت مراکز پژوهشی دارد به طوریکه نقش وی در توسعه پژوهشگاه شیمی و پلیمر بسیار پررنگ است. 

دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: خوشحالیم که پژوهشگاه مهندسی ملی ژنتیک یک پژوهشگاه موفق در ایران است که از امکانات خوب و حیطه علمی بسیار خوبی برخوردار است، بنابراین جایش در دانشگاه آزاد خالی بود.

وی افزود: در سند چشم انداز و نقشه جامع علمی کشور بحث تکنولوژی به عنوان اولویت فناوری کشور قلمداد شده و ایران نیز در این زمینه با توجه به تحقیقاتی که از 30 سال پیش تاکنون داشته و دانشمندانی که در این زمینه در کشور ما فعالیت می کنند ایران رتبه 17 را در زمینه بایوتکنولوژی کسب کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد در خصوص اینکه برخی مواقع مفاد بعضی از تفاهم نامه ها به خوبی پیگیری نمی‌شود، ابراز نگرانی کرد و گفت: خوب است که یک کارگروهی از دو طرف یعنی هم از طرف دانشگاه آزاد و هم از طرف پژوهشگاه مهندسی ژنتیک مسئول پیگیری اجرای تفاهم نامه و مفاد آن باشند تا نتیجه بهتری بگیریم زیرا برخی از تفاهم نامه‌های دانشگاه‌های آزاد با مراکز تحقیقاتی هنوز به طور کامل مثمر ثمر واقع نشده.

وی تصریح کرد: هر مفادی در این تفاهم نامه که سهم دانشگاه آزاد است به اجرای آن متعهد هستیم و امیدواریم بتوانیم در برگزاری دوره های دکتری تخصصی در این زمینه و پذیرش دانشجو و اجرای طرح کلان ملی در زمینه ژنتیک و بایوتکنولوژی و همچنین رشته‌هایی که در حوزه بایو هستند همکاری خوبی داشته باشیم، همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی بین دانشگاه آزاد و پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و برگزاری سمینارهای مشترک علمی داخلی و بین‌المللی را در دستور کار قرار می دهیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار