سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه به جان کری گفت: خشونت‌های اوکراین نتیجه «شلیک‌های پیوسته» سربازان دولتی اوکراین است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه به جان کری همتای آمریکایی خود گفت خشونت‌های اوکراین نتیجه «شلیک های پیوسته» سربازان دولتی اوکراین است.

وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی جداگانه با همتایان آمریکایی و مصری خود تحولات اوضاع در سوریه و راه‌های خروج از بحران در این کشور را بررسی کرد. 

وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد سرگئی لاوروف در تماس تلفنی با جان کری درباره تازه‌ترین تحولات سوریه و راه‌های خروج از بحران در این کشور در سایه برپایی نشست سوری سوری در مسکو گفتگو کرد. 

دو طرف همچنین در این گفتگوی تلفنی اوضاع در جنوب شرق اوکراین را بررسی کردند و لاوروف از همتای آمریکایی خود خواست از قدرت نفوذ خود بر دولت اوکراین برای توقف گزینه نظامی در شرق این کشور استفاده کند. 

از سوی دیگر وزیر امور خارجه روسیه با «سامح شکری» همتای مصری خود تلفنی گفتگو و راه‌های دستیابی به راهکاری برای حل بحران سوریه را بررسی کرد. 

لاوروف و شکری در این گفتگو ایجاد راهکار سیاسی را برای حل فوری بحران سوریه از طریق گفتگو و بر اساس بیانیه ژنو در سال ۲۰۱۲ خواستار شدند. 

دو طرف همچنین روابط روسیه و مصر و راه‌های توسعه آن را بررسی کردند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار