سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا، از سخنرانی نخست وزیر این رژیم که قرار است در کنگره برگزار شود و انتقادات بسیاری را به دنبال داشته است، دفاع کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، "ران درمر" سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در مراسمی در فلوریدای آمریکا گفت: "سخنرانی نتانیاهو تنها یک هدف دارد و آن هدف این است که تا زمان باقی است، سخن بگوییم. وقتی زمان به پایان رسید(توافق هسته‌ای با ایران امضا شد) دیگر سخنرانی چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد."

سفیر رژیم صهیونیستی این سخنان را چند روز پس از دعوت بدون هماهنگی با اوباما توسط "جان بونر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا بیان می‌کند.

وی مدعی شد که سخنرانی علیه ایران یکی از وظایف اصلی نتانیاهو محسوب می‌شود.

درمر افزود: "ممکن است برخی معتقد باشند اسرائیل باید چنین دعوتی را رد می‌کرد ولی تاریخ نشان داده زمانی که ساکت بوده‌ایم، دنیا برایمان ناامن تر شده است."

وی مدعی شد که این وظیفه نتانیاهو است که از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.

درمر مدعی شد "ایران خطرناک است و توافق هسته‌ای با این کشور می‌تواند آینده اسرائیل را به خطر اندازد".

سفیر رژیم صهیونیستی برای توجیه دهان‌کجی نتانیاهو به اوباما گفت: حضور نتانیاهو در کنگره آمریکا هیچ بی‌احترامی به شخص اوباما نیست. اسرائیل همواره قدردان حمایت‌های گسترده وی در بسیاری جهات از جمله در زمینه همکاری‌های امنیتی، تبادل اطلاعاتی، کمک‌های نظامی، سرمایه‌گذاری بر روی گنبد آهنین، و مخالفت با اقدامات ضداسرائیلی در سازمان ملل خواهد بود."

انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار