روند نامگذاری‌ سال‌های گذشته با نام‌های اقتصادی نشانگر این است که مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای به این حوزه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، با توجه به اینکه، نامگذاری سال‌ها تحت عناوین اقتصادی در نهایت برآیندش در اقتصاد مقاومتی جمع‌بندی می‌شود در سال 93 باید تمام برنامه‌ریزی‌ها لازم برای رشد اقتصاد کشور حول محور اقتصاد مقاومتی طرح‌ریزی شود.

لازم به ذکر است، جهت تحقق اقتصاد مقاومتی دو عبارت مهم عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر انقلاب درکنار یکدیگر گذارده شده و باید گفت عزم ملی بدین معنا است که تمامی اقشار جامعه در جهت به ثمر نشستن اقتصاد مقاومتی باید وظیفه خودشان را بدانند و در راستای آن تلاش خود را با قیامی همگانی صد چندان کنند.

جهاد به معنای بی نظمی نیست

یکی از اساتید دانشگاه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران می گوید: در بحث مدیریت جهادی نیز نباید تصور شود جهاد به معنای بی‌نظمی است بلکه مقصود از این عبارت به کارگیری غیرت و همت ایرانی و پیش گرفتن شیوه مدیریتی دفاع مقدس است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: این ارگان از ابتدای سال در مورد موضوعات مختلف این شعار طی برگزاری کمیته هایی برنامه ریزی کرده است که از جمله آن می توان به تشکیل کار گروه بهره وری در بخش اقتصادی اشاره کرد.

مهندس خلیلی در ادامه با اشاره به اینکه این کارگروه حداقل ماهی یک بار تشکیل می شود تصریح کرد: در این کارگروه مسائل اقتصادی شرکت به عنوان یک شرکت اقتصادی و خدماتی پیگیری می شود.

ساخت بخشی از تجهیزات از جمله تأکید مقام معظم رهبری

وی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: در بخش کمیته ساخت با توجه به اینکه یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری ساخت بخشی از تجهیزات مورد نیاز هر صنعت به خصوص صنعت آب و فاضلاب در داخل بوده است، ما در این حیطه موفق به ساخت یکی از تجهیزات با ارزش مالی بسیار بالا که در تصفیه خانه ها استفاده می شود و بخصوص در تصفیه خانه ساوه که در حال حاضر در مرحله راه اندازی هستیم شدیم.

خلیلی همچنین بیان دارد: طبق بیانات گوهر بار مقام معظم رهبری مبنی بر عزم ملی برای تحقق شعار ، باید بدانیم که عزم ملی یعنی همگان باید پای کار باشند و در این راستا از آرمان‌های مقام معظم رهبر پاسداری کنند.

مهندس خلیلی در ادامه تصریح می کند: با توجه به نقش مهم مردم در تحقق شعار سال با عزمی ملی، تکیه بر فرامین دینی، ولایتمداری و تلاش برای عدم وابستگی به سایر کشورها از مهم‌ترین نکاتی است که باید مورد توجه آحاد مردم کشورمان قرار گیرد.

فرامین رهبری چراغ راه تحقق شعار سال

وی می افزاید: فرامین رهبری چراغ راهی فراسوی مردم جهت تحقق شعار سال است و با سرلوحه قرار دادن این فرامین شیوا مطمئناً به نتیجه مطلوب دست خواهیم یافت.

خلیلی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی همچنین اضافه کرد: در بخش فرهنگی نیز دو زمینه را در دست پیگیری قرار داده ایم که از جمله آن می توان به فرهنگ سازمانی اشاره کرد که در این راستا به همکاران روش پاسخگویی به ارباب رجوع، روش کار و ایجاد انگیزه باز تعریف شده است.

وی در پایان اضافه کرد: در بخش فرهنگ عمومی نیز با همکاری صدا و سیما و استفاده از تمامی امکانات توانسته ایم فرهنگ عمومی را در بخش مصرف و صرفه جویی آب کنترل و آگاه سازیم.

خلیلی در پایان با بیان اینکه خوب است این فرمایش رهبر بزرگوارمان به خاطرمان باشد که فرمودند: سیاستهای اقتصاد مقاومتی زیر ساخت فکری و نظری تحقق حماسه اقتصادی است که در پرتو این سیاستها اکنون زمینه ی لازم برای تلاش مضاعف فراهم است و مسئولان هم موظفند با توکل به خداوند و با تکیه ی بر مردم، در هر دو عرصه ی اقتصاد و فرهنگ، مجاهدانه وارد میدان عمل شوند.
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: طرح ، رشد ، اقتصاد ، مرکزی ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.