وی عنوان کرد: با تلاش همگانی و توان مدیریتی قوی بر پایه نگاه علمی می توانیم با حضور بخش خصوصی و حمایت از این بخش شاخص های اقتصادی کشور راتقویت کنیم چرا که مقوله برند با یک دید استراتژیک مطالعاتی با بخش هایمهم اقتصادی،تجارت، صنایع در بستر دانشگاهی در حال شکل گیری است.
معاون رئیس جمهوربا اشاره به اینکه هر
شهروند ارتباط مستقیم با مقوله زیست محیطی دارد و موضوع محیط زیست نیز یک
برند سبز محسوب می شود خاطرنشان کرد: برند سبز یک موضوع ثبت شده در مجامع بین
المللی است ضمن آنکهسازمان حفاظت محیط زیست توجه خاصی به این امر دارد و از هیچ
حمایتی دریغنخواهد کرد.
ابتکار در ادامه تاکید کرد: باید درجهت برند سازی از تمام ظرفیت های در اختیاربه درستی استفاده کنیم تا امکان رشد و بالندگی در تمامی حوزه ها برای نسلهای آینده شفاف باشد.
گفتنی است در ادامه محمدرضا انبیایی دبیر اجرايي نخستین كنفرانس بین المللی استراتژی برند قطعنامه کنفرانس را با موضوع اهمیت و ضرورت توجهبهدانش برند در کشور و لزوم توسعه عمومی و تخصصی این دانش در بینمدیران وکارشناسان فعال قرائت کرد.
در ادامه برگزاری این اجلاس جمعی از محققین واندیشمندان حوزه علمیه قم نیز در پیامی عنوان کردند: یکی از راههای صادرات فرهنگ اسلامی به کشورهای دیگر صادرات کالاهای اسلامی است چرا که کشورهای غربی فرهنگ خود را در قالب کالاهای صادره به جوامع بشری تزریق می کنند.
در این بیانیه آمده است: زمانی که ما بتوانیم اجناس با کیفیت و با برند اسلامی به جهان عرضه کنیم نه تنها نسل جوان خودمان بلکه مردم دنیا نیز با فرهنگ بزرگ اسلام ناب محمدی آشنا خواهند شد.
کنفرانس بین المللی استراتژی برند با هدف شناخت استراتژی های برندسازی و ارائه راهکارهایی برای برندسازی در ایران و شناخت و رفع موانع و مشکلات بر سر راه حضور ایران دربازارهای جهانی با حضور اساتید دانشگاه و پژوهشگران داخلی و خارجی حوزه بازاریابی و برند در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی طی روزهای 5 و 6 بهمن 1393 برگزار شد.
لازم به ذکر است در پایان این کنفرانس ضمن اشاره به این موضوع که در این رویداد جایزه و عنوانی اعطا نمی شود، به موسسات و شرکت های دولتی و خصوصیو دانش پژوهان حوزه برند تندیس و لوح یادبود حمایت از این کنفرانس اعطاشد.