الحیات نوشت دولت آمریکا به سفر امروز رئیس جمهور این کشور به عربستان بسیار اهمیت می‌دهد زیرا این سفر در شرایط منطقه‌ای سخت صورت می‌گیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه الحیات چاپ لندن در گزارشی به قلم جویس کرم با اشاره به سفر امروز رئیس جمهور آمریکا نوشت: قرار است در این سفر، باراک اوباما، و پادشاه عربستان، مسائل مختلف منطقه از جمله یمن، امنیت خلیج فارس، جنگ با داعش در عراق و سوریه و مذاکرات هسته ای با ایران را بررسی کنند. 

یک مسئول آمریکایی در این خصوص به الحیات گفت: با توجه به اهمیت روابط عربستان و آمریکا؛ اوباما شخصا درباره سفر به ریاض تصمیم گرفت. 

بنجامین رودس، مشاور امنیت ملی آمریکا، تاکید کرد سفر کوتاه اوباما به ریاض، برای ادای تسلیت به خاندان آل سعود و مردم عربستان است. 

وی افزود: من مطمئن هستم طی سفر اوباما به عربستان، مسائل اصلی که در آنها قویا با عربستان همکاری می‌کنیم، مطرح خواهد شد. 

رودس اشاره کرد، ملک سلمان و اوباما، پیشتر گفتگوهایی با هم داشتند و دیدار امروز، فرصت خوبی برای تبادل آرای دو طرف خواهد بود. 

به نوشته الحیات، دولت آمریکا به این سفر بسیار اهمیت می‌دهد زیرا در شرایط منطقه ای سخت صورت می‌گیرد و تنش ها از یمن گرفته تا سوریه ومصر و عراق، واشنگتن را خسته کرده است و اوباما در این سفر برای افزایش هماهنگی و همکاری راهبردی در پرونده های مهم منطقه ای ، با پادشاه عربستان رایزنی خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار