معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران گفت: با احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی سازماندهی نیروی انسانی و ساختار اداری به نحو هرچه مطلوب‌تری عملیاتی خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نعمت الله ترکی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران در مراسم واگذاری و تحویل زمین‌های شهرک اداری ملارد با حضور مدیران کل استان تهران در شهرستان ملارد برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر شهرستانی که برنامه محوری را سرلوحه کار خویش قرار دهد در چارچوب‌های قانونی و در حد بضاعت اعتبارات مورد نیاز آن تامین خواهد شد.

وی در ادامه افزود: یکی از عوامل اصلی برخی ناکارآمدی‌ها در سطح شهرستان‌ها مشمول سیستم و ساختار اداری آ‌ن می‌شود و متاسفانه شاهدیم در سطح استانی نیز تعدادی از ادارات کل در ساختمان‌های استیجاری مستقر هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: در هیچ کجای دنیا شهرها و بخش‌ها بدون تامین زیرساخت‌ها به شهرستان تبدیل نمی‌شود و امروز مشاهده می‌کنیم در شهری همچون ملارد بسیاری از ادارات فاقد ساختمان مستقل هستند که واگذاری اراضی جهت تاسیسات اداری در شهرستان ملارد گام مثبت و مستمری است که به همت شهرداری شورای شهر و مدیریت صحیح فرمانداری ملارد محقق شده و چنین برنامه‌ای در سطح ادارات کل استان تهران نیز از سوی استانداری دنبال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ساماندهی نیروی انسانی ادارات در استان تهران گفت: 15هزار کارمند در این استان(تهران) مشغول به فعالیت هستند و این  حجم از نیروی انسانی قریب 380میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این در شرایطی است که بودجه حوزه عمرانی 228میلیارد تومان محاسبه شده است.

ترکی در ادامه افزود:‌ با احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی ساماندهی این امور به نحو هرچه مطلوب تری عملیاتی می‌شود و از سال 94نیز تدوین سند توسعه شهرستان‌ها آغاز خواهد شد.
 
*احساس هویت شهرستانی در ملارد وجود ندارد
 
 داوود کرمی فرماندار ملارد در ادامه این مراسم با اشاره به لزوم ارتقا و توسعه هرچه بیشتر امکانات و زیرساخت‌ها در این شهرستان‌ تصریح کرد: ادارات آن طور که باید در این منطقه ساختار اداری ندارند و به تعبیری احساس هویت شهرستانی در ملارد وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: یکی از الزامات ادارات زیر ساخت‌های فیزیکی و تاسیساتی است که در این راستا احداث شهرک اداری ملارد در اولویت قرار گرفت و امروز به صورت رسمی زمین‌های سایت اداری واگذار می‌شود  و از سوی استانداری نیز 2میلیارد تومان اعتبار به منظور عملیاتی نمودن این پروژه در نظر گرفته شده که یک میلیارد تومان از آن تخصیص پیدا کرده و امید ‌آن داریم در این اراضی که قریب به 20هکتار است با پشتیبانی ادارات کل روند احداث ساختمان‌های اداری در آن تسهیل شود.

وی افزود: طبق قانون تامین  اعتبار شهرستان‌های تازه تاسیس در عرصه تاسیس ساختمان ادارات بر عهده دولت است و امید آن می‌رود در سال آینده بودجه و اعتبارات مورد نیاز برای پیگیری هرچه مطلوب تر پروژه سایت اداری تامین شود.

*برخی‌ها فرصت خدمت رسانی را طعمه می‌پندارند

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ملارد در ادامه این مراسم اظهار کرد: تعهد،  توانایی، تخصص، شجاعت، کارآمدی و تجربه از مولفه‌های اساسی به شمار می‌رود که باید در انتساب مدیران مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: شهر ملارد با 300هزار نفر جمعیت متاسفانه فاقد سالنی آبرومند برای برگزاری مجالس و مراسم است و باید توجه هر چه بیشتری به افزایش امکانات و تامین زیرساخت‌های شهری در این منطقه لحاظ شود.

وی در ادامه عنوان کرد:‌ مدیریت جهادی یعنی بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها در شرایط دشوار و سخت و در واقع مدیریت متکی بر اعتبارات را نمی‌توان مدیر نخبه و زبده نامید.

امام جمعه ملارد در ادامه تصریح کرد:‌ متاسفانه برخی فرصت خدمت رسانی را طعمه می‌پندارند و باید از این توفیق در جهت خدمت رسانی هر چه مطلوب تر به مردم بهره برد.

وی در ادامه افزود: اگر امروز با داشتن بزرگترین منابع نفتی و گازی بهره‌مندی از نیروی انسانی تحصیل کرده و نخبه و شرایط اقلیمی و  جغرافیایی مناسب در برخی ابعاد شاهد نارسایی‌هایی هستیم به دلیل ناکارآمدی‌ برخی مدیران است.

گفتنی است در پایان این مراسم اسناد زمین‌های ادارات با حضور مدیران کل استان تهران به روسای مربوطه ارائه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار