معاون رئیس جمهوری عراق با بیان اینکه عراقی‌ها امروز با جنگی فراگیر مواجه هستند، نسبت به برخی طرح‌های سیاسی که وحدت کشور را هدف قرار داده‌ و به دنبال تغییر نقشه منطقه هستند، هشدار داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، نوری مالکی، معاون رئیس جمهوری عراق در دیدار با فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی گفت: بحران بزرگی که اسلام با آن مواجه شده و هدفش ایجاد فتنه‌ طایفه‌ای است، ناشی از اقدامات گروه‌های تروریستی است برای همین گروه‌های داوطلب مردمی باید به مسئولیت خود در مقابله با این جنایتکاران عمل کنند.
 
وی گفت: بسیج نیروهای داوطلب مردمی یک طرح ملی است که باید از آن حمایت شود چرا که ستون اصلی دستگاه حکومتی در کشور است و باید آن را به نهاد امنیتی کشور ملحق کرده و منابع و امکانات لازم را در اختیار آن گذاشت تا مدافع وحدت و حاکمیت عراق باشد.
 
مالکی نسبت به طرح‌های سیاسی که وحدت کشور را هدف قرار داده و با عناوینی مثل تروریسم درباره نقشه منطقه ارائه می‌شوند، هشدار داد.
 
وی تاکید کرد: ما امروز با جنگ فراگیر اما در محورهای مختلف مواجهیم. این جنگ در سوریه، لبنان، عراق و لیبی یکی است و نمی‌توان آن را به طور جداگانه به پایان برد چرا که تمامی این درگیری‌ها با هم مرتبط هستند و این جنگی میان تندروها و طایفه‌گرایان ومیانه‌روهاست.
 
مالکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی خواست تا از نیروهای دولتی در مقابله با تروریست‌ها حمایت کرده و روحیه ملی خود را حفظ کنند.
 
وی همچنین خواهان مذاکرات فراگیر در جهان اسلام شد و گفت: طایفه‌گرایی و افکار تکفیری از زمان صدر اسلام مانع اصلی وحدت مسلمانان بوده است. در حال حاضر رسیدن به وحدت در جهان اسلام هدفی الهی و واجب است و برای ایجاد همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان مختلف صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: مذاکرات عملی و جدی میان مسلمانان عامل اساسی برای ایجاد وحدت و دوستی میان امت‌های مختلف است و باید دعوت فراگیری برای برگزاری این مذاکرات صورت بگیرد.
 
مالکی گفت: ارتباط محکم میان طرح‌های غربی و صهیونیستی با گروه‌های تروریستی نشان می دهد که تروریسم تکفیر ساخته دست استکبار است.
 انتهای پیام /زض
منبع:ایسنا
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.