زن جوان که ۱۰ ماه است سکه‌هایش را نگرفته راهی دادگاه خانواده شد و به طرح شکایت از شوهرش پرداخت.

شکایت زن جوان از شوهرش برای نپرداختن مهریه
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، چندی پیش زن جوان به شعبه ۲۶۸ دادگاه خانواده تهران رفت و به طرح شکایت از شوهرش پرداخت.

وی گفت: حدود یک سال و نیم است که با همسرم اختلاف داریم. از‌‌ همان زمان پایمان به دادگاه خانواده کشیده شده است. اختلافاتمان به خاطر دخالت‌های خانواده شوهرم بود. آن‌ها مرتب برای ما مزاحمت ایجاد می‌کرد. به همه چیز ایراد می‌گرفتند برای همین دیگر طاقت نیاوردم  به دادگاه آمدم و درخواست طلاق دادم.

زن جوان ادامه داد:یک سال و نیم است که پرونده‌مان در دادگاه خانواده در حال رسیدگی است. در این مدت خانه اجاره‌ایمان را پس دادیم و من همه جهزیه‌ام را به خانه پدربزرگم بردم. از نظر من همه چیز تمام بود. در این مدت بار‌ها به شوهرم پیشنهاد دادم که به صورت توافقی جدا شویم اما او هر بار بهانه می‌آورد و لجبازی می‌کرد. من هم عصبانی شدم و مهریه ۷۵۰ سکه ای‌ام را به اجرا گذاشتم، اما آقای قاضی او هیچ اموالی به نامش نیست.

وی ادامه داد:درست از روزی که اختلافاتمان شروع شد همه اموالش حتی ماشینش را به نام خانواده‌اش زد. برای همین برای دادگاه مدرک آورد که قدرت پرداخت ندارد. دادگاه هم حکم داد که ۱۵ سکه به عنوان پیش پرداخت و ماهی یک نیم سکه به من بپردازد. او فقط دو ماه نیم سکه‌ها را پرداخت کرد. ماه سوم هرچه با موبایلش تماس گرفتم پاسخ نداد. حتی پیامک‌هایم را هم بی‌جواب گذاشت. ماه چهارم هم گذشت و از او خبری نشد. الان ۱۰ ماه است که مهریه‌اش را نپرداخته و من هرچه با او تماس می‌گیرم جوابم را نمی‌دهد. برای همین تصمیم گرفته به دادگاه بیایم و از وی شکایت کنم.

بعد از شکایت این زن جوان، قاضی احضاریه به شوهر وی فرستاد تا او ظرف مدت یک هفته به دادگاه خانواده مراجعه کند.



"مخاطبان گرامی می‌توانید از طریق آدرس اینترنتی
havades@yjc.ir مشکلات انتظامی خودتان را برای ما ارسال کنید."

انتهای پیام/
برچسب ها: دادگاه ، خانواده ، طلاق ، مهریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
احسان مرادی
۱۵:۳۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
با سلام.متاسفانه با سیطره فرهنگ غلط غربی بر مملکت ما دیگر دختران این مرز و بوم به زندگی کردن و کمی سختکی کشیدن عادت ندارند و تا با ناملایمتی هر چند کوچک از طرف شوهر مواجه میشوند به مهریه پناه میبرند و سود سرشاری نصیب خود و خانواده اشان میکنند.این که خانواده شوهرم مداخله کرده اند هم بهانه ای بیشتر نیست فقط میخواهند مقداری وجدان ناراحتشان را راحت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۰۸:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
بایدبرای دخالتهای بیجای خانواده‌ها کاری کرد،بایدقبل ازازدواج به زوجهاآموزش دادکه حدومرزدخالت خانواده تاکجاست،من نیزعمریست ازاین دخالتهارنج برده ام وبه بیماریهای زیادی دچارشده ام کهلاعلاجنداماچه فایده،؟پشتیبانی نداشتم وازعمرم خوشی ندیدم دراینگونه مواردبایدزن راسریع خلاص کنن بعنوان مثال برادرشوهرم تو سی سالگی من مهریه ام رابدون حضورم فروخت وهیچ کس هم هیچی نگفت این کجاش قانون عدالته؟!تواین 21سال برادروخواهراهرچی تونستن دخالت وظلم کردن مردی که عرضه نداره اززن فرزندش حمایت کنه بهتره تااخرعمرش باخواهربرادراش باشه و........
آخرین اخبار