با پایان یافتن سومین دوره از فعالیت شورایاریهای محله ها در منطقه 22، شورایاران محله های این منطقه با برگزاری مراسمی مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در این برنامه که در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع) و با حضور حجت الاسلام میرشاه ولد رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید مطهری و حجت الاسلام نیک نژاد رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران و جمعی از مسئولان شهرداری و شورایاران محله های منطقه برگزار شده بود مولایی شهردار منطقه با تقدیر از تلاش شورایاران طی 3 دوره فعالیت مستمر گفت: از سوی دکتر قالیباف شهردار تهران، حامل سلام و تقدیر وتشکرازشورایارانی هستم که در سومین دوره از فعالیت خود تلاشی بی وقفه و فی سبیل الله و بی هیچ چشمداشتی برای رفع مشکلات موجود در محله ها داشتند. 

وي با اشاره به نگاه مدیریت کلان شهری، معاونان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، به شورایاران به چشم سرمایه های اجتماعی شهر اظهار كرد: وقتی قرار است در جامعه سرمایه اجتماعی داشته باشیم، لازم است هزینه ای صرف کنیم تا بتوانیم از این سرمایه های اجتماعی که منشا برکات و خدمات در جامعه هستند، استفاده کنیم. 14 سال از عمر شورایاریها در شهر تهران می گذرد و این موضوع یعنی اینکه در این مدت سرمایه گذاریهایی که قرار بود را انجام داده ایم و حالا می توانیم ثمره سرمایه گذاریمان را ببینیم.

مولايي در بخش دیگری از صحبتهای خود افزود: اینکه چرا به شورایاران سرمایه اجتماعی می گوییم دلیلش این است که سرمایه اجتماعی هیچگونه نگاه سیاسی و حزبی ندارد. اگر از منظر اجتماعی به این موضوع توجه کنیم، خواهیم دید که می توانیم در تمامی عرصه های اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و ... و کاهش آسیبها و معضلات اجتماعی از آنها کمک بگیریم.

شهردار منطقه 22 در ادامه صحبتهایش با اشاره به جهت گیریهای مغرضانه برخی بر علیه شهرداری تهران و نسبت سیاسی دادن به اقدامات آن گفت : شعار دکتر قالیباف شهردار تهران از بدو ورود به شهرداری، تبدیل سازمان خدماتی شهرداری به نهادی اجتماعی بوده و هست. وقتی از شهرداری تهران بعنوان نهاد اجتماعی نامی برده می شود، یعنی ما در بحثهای اجتماعی و سرمایه های اجتماعی دستاوردهایی داشته ایم. امروز مدیریت شهری از منظر خدمات و رفاه و ایجاد آرامش برای شهروندان، بدنبال تقویت خود است.

مولایی با تاکید بر اینکه شورایاران صرفا باید از منظر اجتماعی دیده شوند، خطاب به شورایاران حاضر در برنامه تصريح كرد: شورایاری محله ای موفقتر خواهد بود که سه ضلع مثلثش را تکمیل کرده باشد؛ یک ضلع این مثلث اعضای شورایاری هستند و دو ضلع دیگر را ائمه جماعات مساجد هر محله و بسیجیان تشکیل می دهند. هر یک از این سه ضلع که وجود نداشته باشند، در محله نقص خواهیم داشت.

وي گفت: امروز لازم است که محله هایمان را قویتر و  با شناسایی نقاط ضعف و قوت محله ها، آنها را تقویت کنیم و در این راه از تجارب شورایاران و ائمه جماعات مساجد که همواره ارتباط تنگاتنگی با شهروندان محله ها داشته اند نیز استفاده کنیم.
شهردار منطقه 22 از افزایش تعداد محله های منطقه از  9 به 12 محله خبر داد و تصریح کرد: دلیل این اتفاق، توسعه محله است و با افزایش تعداد محله ها، خدمت رسانی به شهروندان نیز بیشتر خواهد شد.

وی در پایان صحبتهای خود باارائه رهنمودهایی برای برگزاری بهتر انتخابات شورایاریها در منطقه 22 ، از تلاش شورایاران، ائمه جماعات مساجد و روسای ادارات و سازمانهای خدمات رسان موجود در منطقه به دلیل تعامل مناسب با شهرداری برای رفع مشکلات شهروندان تقدیر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار