جان بینر، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا سیاست جدید خود را برای ضربه زدن به اقدامات باراک اوباما در زمینه اصلاح قانون مهاجرت اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ِروزنامه گاردین نوشت: جان بینر، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا سیاست جدید خود را برای ضربه زدن به اقدامات باراک اوباما در زمینه اصلاح قانون مهاجرت اعلام کرد.

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم آماندا هولپوچ افزود: گفته می شود بینر روز سه شنبه در جلسه ای خصوصی به اعضای حزب گفته طرحی را برای ضربه زدن به فرمان اجرایی اوباما درمورد اصلاح قانون مهاجرت آماده کرده است. 

این بار چالش به طور خاص بر روی فرمان اجرایی ماه نوامبر کاخ سفید متمرکز شده است، فرمانی که به 11 میلیون مهاجری مربوط می شود که بدون مجوز در آمریکا زندگی می کنند. 

ساعاتی پیش از نشست روز سه شنبه، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان رای‍گیری درمورد یک طرح امنیتی گسترده‌تر را نیز به تاخیر انداختند. سران جمهوریخواه توفان شمال شرق کشور را عامل این تاخیر اعلام کردند در حالی که بسیاری از منتقدان به دنبال آن هستند این گونه نتیجه بگیرند که این تغییر برنامه ناشی از مشکلاتی است که جمهوریخواهان در نخستین ماه کنترل خود بر هر دو مجلس کنگره با آن مواجه بوده‌اند. 

مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد طرح بودجه‌ای برای وزارت امنیت داخلی کشور به تصویب رساند که با دربرگیری برخی متمم ها بخش هایی از اقدام اجرایی اوباما را مورد حمله قرار می دهد. دولت تهدید کرده است که این طرح را وتو خواهد کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار