به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ نورزاد در ديدار استاندار خوزستان گفت: اين شرکت سه طرح بزرگ در خوزستان دارد که يکي از اين ها ورودي استان از انديمشک تا بندر امام شامل انديمشک، دزفول، شوشتر ، شوشتر– اهواز و اهواز _ بندر امام است.
وي افزود: محورهاي ديگر هم شامل ايذه ، باغملک، ميداوود، رامهرمز و بهبهان و آبادان – ماهشهر و ماهشهر – هنديجان است.
استاندار خوزستان هم در اين ديدار گفت: جاده هاي ارتباطي اين استان براي توسعه روابط با عراق گسترش يابد و بهسازي و نوسازي شود.
مقتدايي با بيان اينکه 40درصد واردات کشور از جاده هاي خوزستان انتقال مي يابد افزود : به اين منظور محور آبادان - ماهشهر و هنديجان که يکي از محورهاي پرتردد خوزستان است به توجه ويژه اي نياز دارد و محور انديمشک ، اهواز آزاد راه شود.
وي اظهارداشت: احداث جاده ميانبر مسجد سليمان يکي از دغدغه هاي جدي است و محور اهواز-چذابه که در چارچوب کاروان هاي راهيان نور و ارتباط تجاري با عراق براي خوزستان حياتي است و وزارت راه و شهرسازي توجه ويژه اي به راه هاي استان داشته باشد.
استاندار خوزستان با اشاره به اينکه شرکت هاي بزرگ نفتي، فولادي و پتروشيمي براي حمل کالاهاي خود از محورهاي ارتباطي استان بهره مي برند و در آنها تردد دارند ادامه داد: اگر يک درصد عوارض کارخانجات و صنايع براي نوسازي، بهسازي و راهداري اختصاص يابد راه هاي استان متحول مي شود.
وي همچنين از افزايش تجارت با عراق و صادرات به اين کشور از 400 ميليون دلار به 900 ميليون دلار خبر داد و گفت: تبادل تجاري گسترش يافته اما جاده هاي خوزستان تغييري نکرده است؛ براي گسترس راه هاي خوزستان دولت مصوبه و يا اعتبار اختصاص دهد و در حوزه راه در خوزستان، وزارت نفت 32 طرح دارد که اينها بايد به اداره راه و شهرسازي محول شود.
انتهای پیام/