در این مرحله 6 کلاس پژو 405، پراید استاندارد، 200 جی تی، بی پی (BP-GT) و 2 کلاس خودروهای لوکس BMW سری سه و پنج برگزار شد.
از نکات ویژه این مرحله از مسابقات سرعت اتومبیلرانی قهرمانی کشور عدم برگزاری کلاس 206 استاندارد بود که نرسیدن به حد و نصاب برگزاری از دلایل لغو آن عنوان شد.
باران روز گذشته و برودت هوا نیز باعث نشده بود تا علاقه مندان به رشته های پرهیجان اتومبیلرانی به پیست آزادی نیاید و این حضور پرشور باعث شد تا مسئولین فدراسیون اقدام به قرعه کشی در بین تماشاگران حاضر کنند و هدایایی را به آنها اهداکنند.
با ایستادن 8 خودرو پژو 405 در خط استارت مسابقه به صورت رسمی آغاز شد و تابلوی لم شمار10 دور رقابت را برای این کلاس نشان میداد.
سبقت های پی در پی و تلاش برای کسب جایگاه بهتر این رقابت را جذابتر کرده بود تا در نهایت خودروی شماره 54 که از جایگاه چهارم به اول رسیده بود پیشتازی خود را حفظ کند.
بدین ترتیب در کلاس 405 علی اکبر مقیمی قهرمان، رضا برقیانی نایب قهرمان و مهرداد صفری سوم شدند.
پس از اجرای حرکات نمایشی دریفت توسط قهرمان این رشته رضا فهیم خودروهای پراید استاندارد در پشت خط استارت صف آرایی کردند.
از نکات ویژه این کلاس حضور مژده سماواتی تنها خانم شرکت کننده در رقابت های سرعت اتومبیلرانی بود که متاسفانه خودروی وی دچار سانحه شد تا داوران برای ادامه مسابقه و امن کردن مسیر مجبور به نمایش پرچم قرمز در این رقابت شوند.
در ادامه پس از بازشدن مسیر مسابقه در نهایت به دلیل اعتراضاتی که برخی رانندگان داشتند نتایج این کلاس اعلام نشد.
کلاس بعدی خودروهای 2000 جی تی بودند که به رقابت پرداختند در این کلاس 8 خودرو حضور داشتند رقابت در طول 10 دور همچنان نفس گیر ادامه داشت و تمرکز رانندگان بر سبقت گیری ها و تلاش برای کسب جایگاه بهتر منجر شد تا زمانی که همه تماشاگران منتظر عبور خودروی شماره 40 مجید سیم نژاد از خط پایان بودند سبقت زیرکانه و حرفه ای اشکان مسگرها با خودروی شماره 69 نشان دهد که لحظه ها و دقت در رانندگی از اهمیت بالایی برخوردار است.
در نهایت سکوی قهرمانی کلاس 2000 جی تی بدین صورت بود که اشکان مسگرها بر سکوی نخست ایستاد و مجید سیم نژاد و پدرام بابایی به ترتیب دوم و سوم شدند.
در ادامه کلاس مشترک سری 3 و 5 خودروهای لوکس BMW برگزار شد که دارای مسیر اختصاصی و مناسب این کلاس می یاشد.
در این رقابت نیز نمایش قدرت موتور خودرو ها و تکنیک های رانندگان حرفه ای همچنان قابل مشاهده بود که در نهایت در سری 3 خودروهای BMW به ترتیب مرتضی شاد فرخ، امیر حسین شبستری، امیررضا صحتی اول تا سوم شدند.
در سری 5 خودروهایBMW نیز پاتریک آبنوسی اول شد تا علی رضا حیدری و علی ضمیری در جایگاه های دوم و سوم بایستند.
آخرین صف آرایی مربوط به خودروهای کلاس بی پی (BP-GT) بود در این کلاس که به صورت توافقی بین رانندگان برگزار می شود 10 خودرو رقابت کردند.
بازهم استارت و باز هم هیجان و سبقت های پی در پی برای کسب سکو منجر به برخورد خودروی 18 و 68 شد تا هردو این خودرو ها یکی با پرچم مشکی و یکی به دلیل نقص فنی از دور رقابت خارج شوند.
در تمام ادوار این مسابقه شاهد تغییر جایگاه خودروها بودیم یکی تنزل می کرد دیگری جایگاه خود را پس میگرفت تا اینکه در نهایت به ترتیب فرهاد جعفری، محمد رضا روحی، محمدرضا محمدی به مقام های اول تا سوم دست یافتند.
شایان ذکر است طبق اعلام مسئولین فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمعه 1 اسفند 93 یک دوره حرکات نمایشی برای اولین بار در کشور توسط رضا فهیم قهرمان دریفت کشور و تیم پرشین درایور در پیست مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/