فیلم «جزیره رنگین» به کارگردانی «خسرو سینایی» در سومین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر نمایش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ سومین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر با فیلم «مرگ ماهی» به کارگردانی روح الله حجازی که در بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و سوم است در ساعت 10 صبح نمایش داده می‌شود. 

از جمله بازیگران این فیلم نیکی کریمی، سحر دولت شاهی، علی مصفا، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، ریما رامین فر، بابک کریمی، پانته آ بهرام، بهرنگ علوی، حسام محمودی، مروارید کاشیانی، مهرداد میرکیانی هستند.

«بَختَک» به کارگردانی محمد کارت مستندی است که در نیمروز روز نخست جشنواره ساعت 13 در بخش سینما جقیقت نمایش داده می شود. 

«بَختَک» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی رامبد جوان مضمونی اجتماعی دارد و در زندگی خصوصی برخی از زنان جنوب شهری شیراز کنکاش می‌کند.

سعید کشاورزی تصویربرداری این فیلم را برعهده داشته و اشکان فتحی به عنوان دستیار تولید و رضا میرمحرابی به عنوان مدیر روابط عمومی در این پروژه همکاری دارند.

محمد کارت که سابقه بازی در فیلم‌های سینمایی «آزادی مشروط»، «بی‌خودو بی جهت»، «عصبانی نیستم»، «بوسیدن روی ماه» و... را در کارنامه خود دارد، سال گذشته برای ساخت اولین مستند نیمه‌بلند خود با عنوان «خون‌مُردگی» موفق به دریافت جایزه بهترین مستنداجتماعی سال از هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت و چهارمین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی شد.

فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» اولین فیلم سینمایی بهتاش صناعی ها ساعت 14:15 در بخش نگاه نو و سینمای هنر و تجربه به نمایش درمی‌آید.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: منوچهر شصت سال سن دارد، او بازنشسته اداره دخانیات است ولی از سر بیکاری همچنان هر روز به اداره می رود. مادرش تا زنده بود آرزو داشت ازدواجش را ببیند. در حالی که منوچهر حتی دوستی هم در زندگی نداشته به جز خسرو...
از بازیگران این فیلم می توان به شمس لنگرودی، مریم مقدم، پوریا رحیمی، ارسلان عبدالهی، عیسی حسینی، حبیب پور سیفی، پروین ملکی، امان رحیمی، سینوهه دانشمند، حسن حسینیان، سام جابر انصاری، سعید پیامی پور، علی نادربیگی، نیلوفر سیاری، احمد ذبیحی و الهه بخشی اشاره کرد.

شمس لنگرودی شاعر پیشکسوتی است که ارتباط خوبی با سینما و به ویژه فیلمسازان جوان دارد و آنها را در ساخت فیلم هایشان همراهی می کند.

«تگرگ و آفتاب» به کارگردانی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی رضا کریمی با نگاهی تازه‌ای به دفاع مقدس دومین فیلم بخش سودای سیمرغ است که در ساعت 16:30 نمایش داده خواهد شد.

ازجمله عوامل این فیلم سینمایی می توان به علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری، محمدصادق آذین مدیر تولید، مجید اسکندری طراح گریم، روزبه سجادی حسینی مدیر برنامه ریزی، احسان سجادی حسینی دستیار اول کارگردان،علی نیک رفتار عکاس حسین مجد طراح صحنه و افسانه صرفه جو طراح لباس اشاره کرد.

«شکاف» به کارگردانی کیارش اسدی زاده پنجمین فیلم روز سوم جشنواره در بخش سودای سیمرغ است که در ساعت 19 نمایش داده خواهد شد.

این فیلم روایت زوج جوانی است که ناخواسته برای مدت کوتاهی از فرزند دوست خود نگهداری می‌کنند اما حادثه ای برای کودک باعث می شود که زندگی این زوج به بحران کشیده شود.

در این فیلم بازیگرانی چون هانیه توسلی، بابک حمیدیان، پارسا پیروزفر، سحر دولتشاهی، امیرکیان نجف زاده، احسان امانی، علیرضا علویان، حسین راضی، مرتضی آقا حسینی، طوفان مهردادیان حضور دارند.

از دیگر عوامل این فیلم فیلم می توان به فیلمنامه‌ نویسان: کیارش اسدی‌زاده و شاهرخ کافی، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: سمیرا برادری، صدابردار: بابک اردلان، طراحی صحنه و لباس: ملودی اسماعیلی، طراح گریم: عباس عباسی، منشی صحنه: نائله شریفی، بازیگردان کودک: نوال شریفی، تهیه ‌کنندگان: علی سرتیپی و منیژه حکمت اشاره کرد.

آخرین نمایش روز سوم جشنواره فیلم فجر به فیلم «جزیره رنگین» تازه‌ترین ساخته سینمایی خسرو سینایی در بخش خارج از مسابقه سی و سومین جشنواره فیلم فجر اختصاص دارد که در ساعت 21 برای رسانه های به نمایش در خواهد آمد.

مهدی احمدی، طیبه هقان منشادی، عبدالرسول دریاپیما، مهدی سلامتی، نرگس هرمزی و مصطفی شب‌تاری بازیگران این فیلم هستند و لوریس چکناواریان موسقی فیلم تازه سینایی را ساخته است. سینایی که فیلم‌هایی چون «عروس آتش»، «در کوچه‌های عشق»، «یار در خانه» و «گفت‌و‌گو با سابه» را در کارنامه کاری خود دارد، بعد از هشت سال پشت دوربین قرار گرفت و «جزیره رنگین» را ساخت. این فیلم به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا نکرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار