صفحات اجتماعی امروز روزنامه‌های کشور پیگیر وجود 800 نوع مواد شیمیایی خطرناک در پسماند‌های صنعتی و شناسنامه دار شدن مجرمان می‌شود.

از وجود 800 تن مواد شیمیایی خطرناک در پسماند‌های صنعتی تا کنکوری‌ها طعمه شارلاتان های فضای مجازی
به گزارش باشگاه خبرنگاران ، روزنامه جام جم، وطن امروز، مردم سالاری، آرمان و ایران درصفحات اجتماعی خود به مطالبی همچون وجود 800 نوع مواد شیمیایی خطرناک درپسماند‌های صنعتی، کنکوری‌ها طعمه‌ی شارلاتانان فضای مجازی و ... اشاره کردند که درادامه به آن نگاهی خواهیم داشت.

*جام جم

افزایش آلایندگی هوا درشهرها و کلانشهر‌های کشور از مهمترین دغدغه‌های جامعه‌ ی امروز است که وجود آلاینده‌های محیط زیست بویژه پسماند‌های صنعتی و مواد شیمیایی حاصل از مواد صنعتی موثرترین عوامل افزایش آلایندگی هوا و شرایط ناسالم کلانشهر‌های ایران است.
روزنامه جام جم درصفحه اجتماعی امروز خود به موضوع پسماندها بوی مرگ می‌دهد و وجود 800 نوع مواد شیمیایی خطرناک در پسماندهای صنعتی می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است، هزاران واحد صنعتی در کشور وجود دارد که روزانه حجم زیادی پسماند ویژه تولید می‌کند. پسماندهایی که به اعتقاد کارشناسان حدود 800 نوع مواد شیمایی در آنها وجود دارد و می‌توان خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست کشور، بهداشت و سلامت شهروندان واردکند این درحالی است که برخلاف خطرناک بودن این پسماندها مدیریت آنها درکشور آن طور که باید و شاید جدی گرفته نمی‌شود.

در ادامه این گزارش نیز موضوعهای قوانین و آیین نامه‌های موجود برای مدیریت پسماندهای خطرناک به اندازه لازم ، تولید یک چهارم پسماندهای کل کشور در 7 استان شمالی کشور، ارائه راهکارهای مناسب برای مدیریت پسماندهای صنعتی، تولید 4 میلیون تن پسماندهای صنعتی، آلودگی انتقال پسماندهای صنعتی، لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی پسماند بررسی می‌شود.

*روزنامه وطن امروز

کنکوری‌ها طعمه شارلاتان‌های فضای مجازی

افزایش آسیب‌های اجتماعی در شبکه‌ی اجتماعی و فضای مجازی یکی از مهمترین معضلات و مشکلات جامعه امروز است.

سوء استفاده افراد سودجو در قالب‌های مختلف از کاربران اینترنتی و صاحبان گوشی‌های همراه مشکلات بسیاری را برای شهروندان بوجود آورده است به طوری که سودجویان فضای مجازی و شبکه ی اجتماعی این بار به سراغ کنکوری‌ها آمدند و اقدام به کلاهبرداری از آنها کردند.
روزنامه وطن امروز در صفحه‌ی اجتماعی امروز  خود به موضوع کنکوری‌ها طعمه‌ی شارلاتان‌های فضای مجازی می‌پردازد.

در این گزارش آمده است، با رصد و پایش کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی به تازگی افرادی سودجو و کلاهبردار با به دست آوردن شماره همراه داوطلبان کنکور سراسری در مقاطع گوناگون با ارسال پیامک‌های حجمی از طریق سایتهای ارسال پیامک اینترنتی رایگان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

در ادامه نیز موضوعهای نحوه کلاهبرداری از کنکوری‌ها در مقاطع مختلف و ارائه راهکارهای پلیس فتا برای پیشگیری از کلاهبرداری در فضای مجازی بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی خود به موضوع ورود سالانه 1000 تریلی سیگار در کشور می‌پردازد.

*روزنامه مردم سالاری

1000 نفر از زنان خودسرپرست کمیته امداد زیر 18 سال هستند

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع 1000نفر از زنان خودسرپرست کمیته امداد زیر 18 سال هستند می‌پردازد.
در این روزنامه آمده است ، حدود یک دهم درصد از زنان خودسرپرست تحت پوشش کمیته امداد زیر 18 سال سن دارند. درحال حاضر حدود یک میلیون و پنجاه و سه هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که این تعداد چهل درصد زنان سرپرست خانوار کل کشور را تشکیل می‌دهند.

در ادامه نیز بررسی موضوعهای جایگاه کمیته امداد به عنوان بزرگترین نهاد خدمات دهنده به زنان سرپرست خانوار حدود پنجاه درصد زنان سرپرست خانوار در کمیته امداد بالای 60 سال سن، ارائه آمار زنان سرپرست خانوار در سنین مختلف، حضور زنان سرپرست خانوار آسیب دیده، مشکلات زنان سرپرست خانوار در جامعه، لزوم حمایت از زنان سرپرست خانوار و ... صورت می‌گیرد.

*روزنامه آرمان

مجرمان شناسنامه دار می‌شوند

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی خود به موضوع مجرمان شناسنامه دار می‌شوند می پردازند.

در این روزنامه آمده است، پابند الکترونیک، بانک ژنتیک و ... برای کنترل مجرمان و کاهش اعمال مجرمانه آنهاست.

تجربه نشان داده است اگر حاشیه‌ی امن مجرمان از بین برود و آنها به این باور برسند که ردیابی و دستگیری آنها چندان هم سخت نیست کمتر دست به اعمال مجرمانه می‌زنند.

راه اندازی بانک ژنتیک که 56 کشور تجربه اجرای آن را دارند می‌تواند گام بلندی برای پیشگیری از جرم باشد اما مسئولان بر این باورند راه اندازی آن در پیچ و خم تصمیمها و تخصیص اعتبارات گرفتار شده است.

در ادامه نیز موضوعهای لزوم ایجاد بانک اطلاعات، هویت ژنتیکی مجرمان، راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک در 9 استان کشور، لزوم تأمین بودجه، طرح بانک اطلاعات، هویت ژنتیکی مجرمان، حقوق کیفری و شیوه‌های جدید سنجیده و دقیق عمل کردن با مجرمان و زندانیان باسابقه بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع پلمپ مجدد هتل آپادانا تخت جمشید می‌پردازد.

*روزنامه جوان

تردد در تونل و بزرگراه‌های پایتخت پولی می‌شود

روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع پولی شدن تردد در تونل و بزرگراه‌های پایتخت می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است در حالی که رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از بررسی لایحه دریافت عوارض از معابر خاص شامل تمامی تونل‌ها و بزرگراه‌های پایتخت خبر می‌دهد که زیر ساخت‌ها برای اجرای این لایحه فراهم نیست و شهروندان انواع و اقسام عوارض‌های مختلف را می‌پردازند.

در ادامه نیز موضوع های ساخت تونل، پل و بزرگراه از جیب مردمی که خودرو ندارند و هزینه کردن شهروندان برای تردد رانندگان در خیابان‌ها، وضعیت ترافیک تونل‌ها و بزرگراه‌ها، لزوم روان‌سازی ترافیک در این معابر به خصوص در زمان صبح و شب، پرداخت مالیات به دست شهروندان که از معابر استفاده می‌کنند و . . . بررسی می‌شود.

*روزنامه ایران:

هشدار در مورد شیمی‌درمانی های غیر ضروری

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع هشدار در مورد شیمی‌درمانی های غیر ضروری می‌پردازد.

در این گزارش آمده است بیماران سرطانی در ایران علاوه بر رنج بیماری باید رنج نامشخص بودن درمان و حتی سلیقه‌ای بودن درمان با هم بکشند.

پزشکان هیچ راهنمای درمانی برای سرطان ندارند و وزارت بهداشت نیز در سیاست‌های خود تدوین چنین چارچوبی را پیش بینی نکرده است.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های آمار بیماران سرطانی در ایران نمونه‌های از سرگردانی بیماران سرطانی در ایران انجام راهکارهای مختلف درمان سرطان، شرایط بیماران سرطانی بعد از عمل جراحی با طول درمان صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی خود به موضوع طرحی برای پولی شدن تردد از بزرگراه‌ها و تونل های پایتخت می‌پردازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: صفحه ، سرطان ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار