مفتح در نشست خبری مطرح کرد

تعیین مبلغ تسهیلات صندوق توسعه ملی در میادین نفتی و گازی/ دستگاه‌های اجرایی 2.5 درصد از اعتبارات عمرانی خود را برای پدافند غیرعامل هزینه می‌کنند

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 94 از تعیین مبلغ تسهیلات صندوق توسعه ملی جهت طرح‌های توسعه‌ای میادین شرکت‌های نفتی و گازی خبر داد.

تعیین مبلغ تسهیلات صندوق توسعه ملی در میادین نفتی و گازی/ دستگاه‌های اجرایی 2.5 درصد از اعتبارات عمرانی خود را برای پدافند غیرعامل هزینه می‌کنند
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمدمهدی مفتح امروز 12 بهمن در نشست خبری آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه سال 94 را تشریح کرد.
 
وی افزود: در جلسه روز گذشته حق انتفاع بهره‌برداری از معادن برای کلیه استخراج کنندگان معدن تصویب شد. بدین منظور که کلیه استخراج کنندگان معادن موظف شدند تا حق انتفاع بهره‌برداری پرداخت کنند.
 
وی ادامه داد: این حق انتفاع بهره‌برداری متناسب با حجم ذخیره معدن و نوع ماده معدنی و ارزش ذاتی ماده معدنی با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.
 
مفتح در ادامه بیان داشت: در جلسه روز گذشته مقرر شد تا درآمد کنسولی تا 500 میلیارد ریال افزایش پیدا کند.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 94 با اشاره به سایر مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: در مصوبه دیگری مقرر شد در ازای هر کیلو کود شیمیایی مبلغ 80 ریال دریافت شود و در راستای کود آلی تولید داخلی استفاده شود.
 
مفتح در ادامه گفت: همچنین در مصوبه دیگری مقرر شد تا شرکت‌های سودده یک درصد از هزینه‌ها و بانک‌های دولتی دو درصد از هزینه‌ها را صرفه‌جویی کنند که این مبلغ که بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان می‌باشد به درآمدهای عمومی دولت واریز شود.
 
وی با اشاره به سایر مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 94 گفت: همچنین مقرر شد صندوق توسعه ملی جهت تسهیلات طرح‌های توسعه‌ای در میادین شرکت‌های نفتی و گازی مبلغ 4.8 میلیارد دلار را در بانک‌های داخلی و خارجی اعم از خصوصی و دولتی سپرده‌گذاری کنند.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 94 در ادامه نشست خبری خود با جمعی از خبرنگاران بیان داشت: همچنین در مصوبه دیگری دولت موظف شد در سال 94 اراضی ملی و دولتی واگذاری خارج از محدوده شهرها را مشروط بر حفظ کاربری و عدم تفکیک، به قیمت کارشناسی روز بفروشد.
 
مفتح افزود: پیش بینی شده از این محل 100 میلیارد تومان جهت تأمین مالی بودجه استفاده شود.
 
وی در ادامه گفت: در جلسه روز گذشته همچنین پیش بینی شد که درآمد حاصل از ثبت نام کارت هوشمند ملی 300 میلیارد تومان برآورد شود.
 
نماینده مردم تویسرکان در ادامه بیان داشت: همچنین در مصوبه دیگری مقرر شد تا تعرفه یک در هزار قیمت منطقه‌ای حق‌الثبت اموال غیرمنقول به یک درصد تغییر یابد که 30 میلیارد تومان درآمد برای این امر پیش بینی می‌شود.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 94 در ادامه این نشست گفت: همچنین در جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق پیش بینی شد تا از عوارض واردات میوه و سبزیجات 120 میلیارد تومان برای دولت درآمد کسب شود.
 
مفتح در ادامه با اشاره به مصوبه دیگری در خصوص صندوق توسعه ملی بیان داشت: همچنین مقرر شد 2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی نزد یکی از بانک‌‌های دولتی داخلی سپرده‌گذاری شود تا درآمد آن در جهت تقویت بنیه دفاعی به صورت تسهیلات به نیروهای مسلح داده شود.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 94 در ادامه با اشاره به سایر مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 94 گفت: همچنین مقرر شد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بتواند با استفاده از منابع داخلی خود و همچنین تسهیلات ریالی و ارزی در قالب فاینانس و فروش سایر محصولات برای تبدیل گاز طبیعی به فراوردهای پتروشیمی تا 3 میلیون تن در مناطق کمتر توسعه یافته اقدام کند.
 
وی در ادامه گفت: همچنین در مصوبه دیگری دولت موظف شد تا در مجموعه‌های بیش از 100 واحد مسکونی، واحد آموزشی، فرهنگی، پاسگاه و کلانتری و مدرسه و پایگاه بسیج احداث کند.
 
مفتح در پایان اظهار داشت: همچنین در مصوبه دیگری تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف شدند تا 2.5 درصد از اعتبارات عمرانی خود را با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل در راستای پدافند غیرعامل هزینه کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار