ربیعی در مراسم تجلیل از دلاوران پاره آسیایی اینچئون گفت:

تامین کامل نیازهای اولیه معلولان شدید تا نیمه نخست 94/ رونمایی از بیمه اجتماعی در آینده ای نزدیک

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تامین نیازهای اولیه معلولان شدید تا نیمه نخست سال 94 و ایجاد اشتغال جامعه هدف بهزیستی تا پایان سال خبر داد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تجلیل از مدال آوران پاره آسیایی اینچئون که ظهر امروز (یکشنبه) در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در دوران حاضر مظلوم واقع شده است و گوهره و ثمره‌ای که برای ما داشته است بسیار عظیم است اما ما نتوانسته‌ایم در عرصه مختلف این دستاوردها را به خوبی اجرا کنیم و یکی از برکات انقلاب اسلامی استقلال ایران بود که این یکی از افتخارات ملت ما محسوب می‌شود.

ربیعی با اشاره به تحول در جامعه در بعد از انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب و امام تحول شگرفی در انتسابات جامعه ایجاد کرده اند و افرادی که در حاشیه بودند به میدان آمده اند و در حال حاضر  افراد مجلس همان حاشیه‌ نشین‌ها هستند چه بسا که خود من از جنوبی ترین نقطه تهران و درحالی که کارگر بودم به مقام وزارت رسیدم و این نیز از برکات انقلاب است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه محرومیت در طبقات پایین‌تر نباید فراموش شوند گفت: نباید گذشته را فراموش کنیم و در خدمت طبقات پایین دست جامعه باشیم همانطور که رهبر معظم انقلاب به محرومیت تاکید داشتند که نباید فراموش شوند و نباید جزو گروه‌های خاموش در جامعه تلقی شوند.

وی با اشاره به حقوق معلولان عنوان کرد: جامعه باید به حقوق معلولان احترام بگذارند و آنچه که در حال حاضر اتفاق می‌افتد کاستی فرهنگی است و درخواستی را که از  جامعه معلولان دارم این است که توانمندی فکری جامعه را رقم بزنند چرا که جامعه امروز ما نیاز به نشاط داردو معلولان با روحیه افتخار آفرینی خود می‌توانند این فرهنگ را در جامعه ترسیم کنند و فرهنگ غلط سیاه‌نمایی دشمنان برای تخریب جامعه و انقلاب در دست دارند را از بین ببرند چرا که دشمن سعی در معلول کردن جوانان ما دارد و در این راه از هیچ کاری دریغ نمی‌کنداما نباید فراموش کنیم که ایران همیشه دربرابر سختی‌ها ایستاده و حتی با نفت 40 دلاری نیز می‌توانیم خود را مدیریت کنیم که این تضعیف روحیه از جامعه ورزشکاران و بخصوص جامعه ورزشی معلولان را نیاز داریم.

ربیعی عنوان کرد: باید جامعه بداند که معلولان توانمند هستند و افتخارات بزرگی را در جوامع بین‌المللی کسب کرده‌اند که می توان از معلولان به عنوان قهرمانان ذهنی و یا سفیران توانمند جامعه یاد کرد و همچنین می‌توانند الگوهای موفق جامعه باشند.

وی با اشاره به ضعف ها و کاستی ها تصریح کرد: در تلاش هستیم کاستی و ضعف‌ها را برطرف کنیم و برنامه سیاست رفاهی منسجمی را تدوین کنیم وبه ارتقای حمایت از لایه‌های اجتماعی بپردازیم که در آینده‌ای نزدیک از این سیاست رفاهی رونمایی می‌شود.

وی افزود: از 9 میلیون ثبت نام شده بیمه سلامت 8 میلیون حاشیه نشین شهری بودند و افراد ضعیف جامعه را تشکیل می‌دادند که موفق به پوشش بیمه‌ای این قشر از جامعه نیز شدیم.

وی به بیمه اجتماعی ایرانیان اشاره کرد و گفت: از بیمه اجتماعی که برای همه ایرانیان برنامه ریزی کرده بود به زودی رونمایی می‌شود و در دو سال آینده تمام خانواده‌های دو معلول به بالا صاحب خانه می‌شوند که در این راه از بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن که تامین 20 هزار از واحدها را به عهده داشته کمک گرفته‌ایم و 20 هزار واحد مسکونی دیگر را در دست داریم که با واگذاری به یکی از دستگا‌ه‌ها در آینده به بهره برداری می‌رسد.

ربیعی در پایان با اشاره به  برطرف شدن نیازهای معلولان تاکید کرد: نیازمندی با برنامه‌ریز‌ی انجام شده و نامه‌نگاری با دفتر ریاست جمهوری تمام نیازمندی‌های اولیه معلولان تا نیمه نخست سال 94 برطرف می‌شود و در زمینه اشتغال نیز کارهای بزرگی انجام داده ایم به طوریکه با تمام خروجی‌های بهزیستی که صاحب پدر و مادر هستند با همکاری فنی و حرفه‌ای و صندوق‌های مختلف و شرکت‌های سرمایه گذاری تا پایان سال صاحب شغل خواهند شد که در اسفند ماه از این طرح رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بنیاد ، مستضعفان ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار