سناتور جمهوریخواه آمریکایی ضمن انتقاد از اقدامات دولت آمریکا در مقابله با داعش گفت که برای تضعیف و نابودی داعش در عراق و سوریه اعزام نیروی زمینی لازم است.

ليندزی گراهام: برای مبارزه داعش وجود نیروی زمینی ضروری استبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ سناتور جمهوریخواه آمریکایی با انتقاد از اقدامات دولت آمریکا در مقابله با داعش گفت: دولت اوباما برای مقابله با داعش راهبرد ندارد. 

سناتور "لیندسی گراهام" سناتور ایالت کارولینای جنوبی آمریکا در گفتگو با برنامهٔ "فیس د نیشن" در شبکهٔ تلویزیونی سی بی‌اس آمریکا دربارهٔ اقدام داعش در کشتن گروگان ژاپنی گفت: زمانی که داعش تضعیف و نابود شود آنگاه این اقدامات متوقف خواهد شد. 

 وی افزود: هدفی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای تضعیف کردن و در ‌‌نهایت نابود کردن داعش تعریف کرده است هدف درستی است اما وی راهبرد درستی برای این کار ندارد. حملهٔ هوایی باعث نابودی داعش نخواهد شد. برای تضعیف و نابودی داعش نیاز به نیروی زمینی وجود دارد، این نیروی زمینی نه تنها برای عراق بلکه برای سوریه نیز لازم است. باید نیروی منطقه‌ای شکل بگیرد و حدود ده هزار نیروی نظامی آمریکایی هم باشند تا اجازه بدهند که ارتش‌های عربی منطقه به سوریه بروند و سرزمین‌های ازدست رفته را از داعش بازپس گیرند. 

سناتور گراهام افزود: حملات هوایی باعث از بین رفتن داعش نمی‌شوند. چگونه می‌توان داعش را از سوریه بیرون راند؟ در عراق می‌توان امیدوار بود که به کمک کُرد‌ها، نیروهای امنیتی عراق و قبایل سنی استان انبار بتوان داعش را شکست داد. سوریه وضعیت پیچیده‌ای دارد. در سوریه نیاز به نیروی منطقه‌ای متشکل از عربستان سعودی و ترکیه و کل منطقه وجود دارد تا این ارتش‌ها در کنار هم و با حضور نظامیان آمریکایی وارد میدان سوریه شوند و نه تنها داعش را از سوریه بیرون برانند بلکه کنترل مناطق را در دست گیرند. تا زمانی که با موضوع بشار اسد برخورد نشود نمی‌توان با داعش کاری کرد. 

مجری گفت: حدود چهار هزار جنگجوی خارجی حاضر در سوریه از کشورهای غربی هستند و گذرنامه‌های غربی دارند معنی این گفته این است که این جنگجویان می‌توانند بدون دریافت روادید به آمریکا سفر کنند. آیا ما مراقب چنین افرادی هستیم؟ 

گراهام گفت: ما مراقب هستیم. پس از یازدهم سپتامبر، سوریه و عراق در کنار هم بهترین سکو برای آغاز حمله به آمریکا هستند. هر روز که می‌گذرد ما شاهد سازمان‌های تروریستی بیشتر با توانایی بیشتر برای حمله به آمریکا هستیم. القاعدهٔ شبه جزیرهٔ عربستان در یمن وجود دارد اما داعش در سوریه و عراق بسیار ثروتمند است. جنگجویان خارجی می‌توانند در آمریکا نفوذ کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار