عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: برخی چهره‌ها در مجلس سعی دارند خود را بین جناح‌های مختلف در گردش نشان دهند تا القا کنند که مستقل عمل می‌کنند، گفت: به نظر بنده اینکه یک فرد قائل به یک دیدگاه ثابت نباشد، بیش از آنکه بیانگر استقلال وی باشد،‌ نشانه عدم ثبات است.

استقلال ‌فکری در کنار ولایت پذیری تفاوت مهم شهید مطهری با پسرش/آفت بزرگ در کمین آقازاده‌ها /نام پدران خود را مخدوش نکنید"محمدمهدی اسلامی"در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه انتخابات مجلس در کشور ما برخاسته از احزاب نیست و ریشه تشکیلاتی قوی‌ای ندارد، تحلیل عملکرد آنان کار ساده‌ای نیست، اظهارداشت: آفت‌ها و نقاط قوت رفتار حزبی در نظام پارلمانی نیازمند پژوهشی گسترده است که به دلیل ضعف عملکرد برخی احزاب به طور کلی فعالیت حزبی در مجلس رد شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی چهره‌ها در مجلس سعی دارند خود را بین جناح‌های مختلف در گردش نشان دهند تا القا کنند که مستقل عمل می‌کنند، تصریح کرد: به نظر بنده اینکه یک فرد قائل به یک دیدگاه ثابت نباشد، بیش از آنکه بیانگر استقلال وی باشد،‌ نشانه عدم ثبات است.
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه برخی افراد مانند آقای مطهری با شعار آزادی بیان، هر آنچه به ذهنشان می‌رسد را فارغ از ارزیابی هزینه‌ها و منافع بیان می‌کنند که می‌توان دو رویکرد برای این افراد در نظر گرفت. یکی اینکه تلاش می‌شود فراتر از احزاب رایج در کشور گفتمانی را وارد عرصه کند و یک نوع مصونیت برای خود ایجاد کند، لذا چهره‌های مختلفی از خود بروز می‌دهند. یا آنکه علاقه‌مند به دیده شدن در رسانه‌هاست هستند،‌ به همین منظور مطالبی را در همین راستا عنوان می‌کنند.
 
اسلامی با بیان اینکه افرادی چون علی مطهری باید شهید مطهری را اگلوی رفتاری خود قرار دهند، تاکید کرد: شهید مطهری در کنار استقلال فکری و آزادی، ولایت‌پذیر نیز بود و برای نظر امام(ره) احترام ویژه‌ای قائل بود و در عین حال فارغ از ملاحظات، مشورت‌های خود را به صورت خصوصی به حضرت امام(ره) انتقال می‌داد.
 
وی دومین تفاوت علی مطهری با پدرش را در کلان‌نگری ویژه‌ای که شهید مطهری داشت عنوان کرد و ادامه داد: شهید مطهری در جزییات غرق نمی‌شد که مسائل کلان را فراموش کند. اما علی مطهری گاهی هزینه‌هایی را که در قبال برخی صحبت‌ها به نظام وارد می کند را در نظر نمی‌گیرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تصریح این نکته که مطهری نباید فراموش کند مردم ما مردمی فهیم و آگاهند، بیان داشت: یکی از آفت‌های مشهود برای آقازاده‌ها این است که با نام و اعتبار پدر به صحنه می‌آیند. شخصیتی مثل شهید مطهری که کتب وی هنوز برای مردم بصیرت‌زاست نباید با رفتارهای پسرش چنان مخدوش شود که نسل جدید رغبتی به مطالعه این آثار نداشته باشد و علی مطهری‌ها باید مراقب باشند تصویری که از خود به نمایش می‌گذارند اصول را مورد حمله قرار ندهد. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار